Gå til innhold

Farging av barnevogn

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet noe om farging?

Vi har arvet en emmaljunga barnevogn som er svart, selve vognen er fin men kallesjen har falmet og har blitt skikkelig grå. Er det noen som vet om det går ann å farge den på en eller annen måte? Eller om det finnes noen som gjør det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140957471-farging-av-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis kalesjen er av ren bomull så kan du farge den i maskin (såfremt du kan ta hele kalesjen uten spiler og legge i maskinen.. Hvis den er av syntetisk materiale så tar den ikke til seg fargen og forblir like falmet etter farging.. Jeg prøvde med en Basson kalesje og det var bare foret som tok litt farge, kalesjen er like stygg :-(

Bruk panduro tekstilmaling! Funker som en drøm og får blekede kallesjer til å bli som nye igjen.

Påfør malingen med en svamp og evnt en pensel i kantene, tørk over med en lett fuktig fille og så tørker og fikserer du kallesjen med en hårførner etterpå.

Og voila, finfin kallesje igjen!

Har gjort dette på simo og brio vogner før og det fungerer helt supert.

Annonse

Malingen er veldig tykk, den går ikke igjennom kallesjen, er derfor det må tørkes med en lett fuktig klut, da malingen kan ligge igjen med litt klumper pga tykkelsen. Jeg har gjort dette på flere vogner gjennom åra som mamma, bla annet på en som var beige inni og en som var hvit, malingen trekker ikke igjennom. (om den gjør så har du ikke brukt maling, men vanlig tekstilfarge, Viktig det er tekstil-MALING)

Hva gjelder vannbestandig, malingen fikseres med sterk varme fra hårføner og går ikke av igjen, malingen er beregnet for å male på tekstiler og tåler vask 40 grader

• 2 måneder senere...

Nå har jeg farga vogna, og det ble kjempe bra! nå er den svart og fin igjen. og ser ut som en ny vogn..

Har testet vogna etterpå med å gni litt med en våt klut, og fargen sitter som bare det!

Tusen takk for det supre tipset! Nå gleder jeg meg enda mer til å ut å trille med vogna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...