*Smiley* Skrevet 10. november 2009 #1 Del Skrevet 10. november 2009 Etter 13 mnd med prøving og 1 sa i første pp så har vi endelig funnet ut av hvorfor vi kanske ikke har klart å bli gravide. Viste seg at det var bøy på på begge eggledere pga av sammen voksninger fra en gammel opersjon.Dette har de fikset. Men det viser seg også at jeg har endometriose.De fjernet en cyste på eggstokken og litt vev. Det som er litt skummelt er at jeg aldri har hatt noe som helst symptomer på endometriose.Så jeg er glad jeg har tatt lapraskopi .Slik at de fant det ut.Så kansje det er flere der ute som har endo de ikke vet om. Jeg vil også anbefale å gå til privat utredning hvis man kan .Det er ikke så dyrt. Fra 1 time hos legen (ingen ventetid) .til laparskopi har det tatt 3 mnd.Kunne sikkert vært kortere også hadde hun sett cysten tidligere på ul. Så nå skal vi prøve noen mnd til og hvis ikke bærer det til prøverør. Har en 2 åring fra før , så vi er takknemelige for han:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140956837-da-har-vi-f%C3%A5tt-dommenvar-til-lap-ig%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperKlar86Gravid Skrevet 22. november 2009 #2 Del Skrevet 22. november 2009 Hei ! Jeg er i ganske lik båt som deg. Men jeg har ingen barn fra før da. Jeg har nå prøvd i 15 mnd etter SA i vårt 4 pp. Da mistet vi i uke 10. Har startet utredning nå , hos privat gyn. Mannen har fått testet sædkvaliteten sin, og den var tipp topp:) heldigvis! Nå tar jeg blodprøver på dag 3 og 21, og skal mest sansynlig også til lap. etter det. Jeg fikk livmorsinfeksjon etter SA`en, så mistenker at jeg kanskje kan ha tettte eggledere eller noe annet... Syns vertfall det blir bra å finne ut av. Hvordan var det å ta lap.? Var det vondt etterpå og klusser det til syklusen? Håper det kladder for deg snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140956837-da-har-vi-f%C3%A5tt-dommenvar-til-lap-ig%C3%A5r/#findComment-141022981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Smiley* Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 22. november 2009 Hei. Ja vi er jo nesten i samme båt.Godt å komme videre med utredning slik at man kansje finner ut hva som er galt. Dere kan bli gravide dere også og det er et godt tegn.Selv om dere dessverre mistet.Håper dere får god nytte av utredningen , vet nesten ikke hva som er verst jeg å få vite at det er noe som er galt , enn at alt er normalt. Godt å høre at sædkvaliteten er i topp stand da Ja , det kan hende at noe har tettet seg for deg hvis du har hatt infeksjon. Jeg hadde sammenvoksninger fra en lapraskopi jeg hadde for noen år siden.Hadde da en kraftig infeksjon etter sprukken cyste. Jeg klarte å bli gravid med sønnen min etter det , så har nok en mistanke om at den endocysten de tok nå har hatt en finger med i spillet , slik at vi ikke har klart å bli gravide igjen .Og at vi mistet . Håper vi slipper prøverør!! Lap er veldig greit å ta , man gruer seg jo litt på forhånd.Det er naturlig , men det er ingenting å grue seg til. Du får narkose og sover under inngrepet, etterpå kan du være litt kvalm og sliten.Men dette gjelder ikke alle da. Det beste med det er at de får sjekket deg skikkelig og at du sitter igjen med noen svar etterpå. Jeg har ikke funnet eggløsning denne mnd så har en mistanke om at operasjonen har klusset det til. Ønsker dere kjempemasse lykke til:) Du må oppdatere når du har vært til lap da!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140956837-da-har-vi-f%C3%A5tt-dommenvar-til-lap-ig%C3%A5r/#findComment-141025610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperKlar86Gravid Skrevet 26. november 2009 #4 Del Skrevet 26. november 2009 Eneste som er med denne utredningen er at jeg tror nok jeg går til en alt for populær gyn. Jeg bestilte ny time i går, den timen som eventuelt skal videresende meg til lap, se på blodprøvesvar osv. Jeg fikk ny time 21 JANUAR! Kjære vene, veldig lang ventetid spør du meg... Men men- får ikke gjort noe med det. Jeg oppdaterer i neste episode, hehe Lykke til med deg, EL dukker nok opp neste måned skal du se :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140956837-da-har-vi-f%C3%A5tt-dommenvar-til-lap-ig%C3%A5r/#findComment-141046733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Smiley* Skrevet 26. november 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 26. november 2009 Hei igjen .Jeg går også til en meget populær gynekolog Hun har som regel 3 mnd ventetid , men jeg bare ringte og hørte om de hadde avbestillinger. Eller akkutt time (som tar 2 uker hos henne)He, he. Prøv det , så slipper du kansje å vente så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140956837-da-har-vi-f%C3%A5tt-dommenvar-til-lap-ig%C3%A5r/#findComment-141047701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå