Luna** Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hei! Er invitert til en vennine på skalldyraften, men hun vet ikke at jeg er gravid. Så regner med hun stiller med reke, krabbe og blåskjell. Har lest på nett at reker og kjøttet fra krabbeklø og hvitt kjøtt fra skallet er ok. Men finner ingenting om vi kan spise blåskjell? Noen som vet?
Øst Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Hei. Jeg ringte jordmor når jeg skulle på skalldyraften og blåskjell skal du ikke spise.
Gjest Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Blåskjellene er de i sjøen som lettest tar opp giftstoffer. Tryggest å holde seg unna de. Helt rett som du sier å holde seg unna maten i krabbehuset også, det er veldig sterke saker. Men så er jo krabbeklørne best likevel da ;-)
NormaJean Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 men dette er da ikke det myndighetene sier? ifølge mattilsynet så kan gravide fint spise blåskjell sålenge de har sjekket blåskjellvarselet og ikke spiser fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell. (og hvem gjør vel det;) så jeg har nå spist blåskjell med god samvittighet forrige gang og nå..... (dette med maten i krabbehuset stemmer da;) (ps. vil anbefale HI å lese på matportalen.no og sjekke under råd til gravide. der står de riktige rådene ang kosthold for gravide)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå