busybusybee Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Bruker dere vann, mm eller mme i grøten til de små? Jeg begynte med mm, men synes det blir for slitsomt å pumpe i lengden og har derfor laget grøt på vann, evt blandet med fruktmos. Tjukken er nå snart 8 mnd og har de siste to mnd lagt på seg litt lite (fortsatt god og rund -har en del å gå på, men har lagt på seg i underkant av 50g/uke). Lurer derfor på om jeg burde begynne å bruke mme i grøten for å gjøre den mer næringsrik? Han har ikke fått dette før. Jeg ammer før hvert måltid og synes igrunnen småtten spiser "voksne" porsjoner både grøt og middagsmat. Noen erfaringer?
Style_hunter Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 koker vann med potet, gulrot og squash i vel 1t først og bruker det vannet til å lage grøt. tilsetter 1ts extra virgin oil og 1ts revet parmeggiano (anbefaling fra barnelegen i Italia - noe som "alle" gjør der). Barnet får i seg masse viktige vitaminer:) Best å bruke grøt uten melk i hvis det er mulig å finne her i Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå