Gå til innhold

Sigrid Johanne eller bare Sigrid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sigird Johanne, absolutt! Jeg syns ikke Sigrid er noe pent i det hele tatt, så da er Johanne litt mer safe.

Eks Leah, Thea, Sara, Emma, er det litt lettere, siden det er det så mange som heter, så da vil man nok ikke tenke at man ikke liker navnet sitt :)

Begge navnene er fine.

Hvis dere har et veldig vanlig etternavn, kan det være greit å ha to fornavn, slik at det er lettere å identifiser henne når man leter etter adresse og telefonnr. når hun blir voksen. Greit å tenke framover, at det ikke skal være veldig mange som deler navnet. Navn har jo med identitet å gjøre. Hvike/t navn hun bruker til daglig, er jo opp til henne senere.

Annonse

Annonse

Både Sigrid og Johanne er sterke, flotte navn, og de to klinger godt sammen. Likevel ville jeg gått for "bare" Sigrid, siden jeg er innbitt motstander av dobbeltnavn. Mitt barn har også bare et kort og enkelt tostavelses fornavn og ett etternavn - faktisk en sjeldenhet i våre dager!

• 3 uker senere...

Er ikke så veldig begeistret for dobbeltnavn, og særlig ikke hvis det kommer to lange etternavn etterpå. Synes det holder å ha to eller tre navn på et barn, fire navn (to fornavn og to etternavn) synes jeg blir veldig mye.

Men du skriver jo at dere skal ha ett litt uvanlig etternavn. Da blir det jo bare smak og behag. Sigrid Johanne var en fin kombinasjon så hvis dere vil ha dobbeltnavn kan dere jo velge det. Men bare Sigrid er flott det og. Det blir smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...