Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 det er ca en uke siden jeg kjøpte den... Da var den full av vakre hvite blomster... Nå mister den blomstene, selv de som ikke har sprunget ut... og bladene er i ferd med å gulne... Hva skjer?
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Tåler ikke å tørke ut, må vannes godt. Fra april til september regelmessig gjødsling, resten av året ingen gjødsel. Dersom du vil ha duftranke til å overvintre, må planten settes lyst ved 15-16 grader om høsten. Settes tilbake til vanlig stuetemperatur i mars, da skal den normalt blomstre igjen i midten av mai.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 hva? overvintrer den ikke i stuetemperatur? Hi
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Jeg aner ikke, jeg klipte og limte fra en planteside. Høres jo rart ut, men det var det det stod.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 ok, tusen takk for klipping og liming :-) men, mer vann kan den jo få ihvertfall :-) HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Har opplevd selv ofte at duftranke kaster blomstene like etter at jeg har fått dem i hus. Enkelte blomster er vare for temperaturforskjeller. Ellers er det helt vanlig at blomstrende planter må ha en hvileperiode i kjøligere omgivelser om vinteren for at de skal sette knopper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå