Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Tror dere vi får plass til alt oppi der av klær, toalettsaker, bleier, etc?? Jeg prøver å pakke med minst mulig til oss voksne og også minst mulig til barna, og heller ta med litt vaskemiddel og klesklyper for å vaske noe der for hånd.. Tørkingen går jo fort i varmen der nede. Er det urealistisk å klare alt i 1 koffert?? Hvor mye pakker der i når dere skal 1 uke tli syden?? Utenom kofferten skal selvsagt barnevogn være med. Og barnet på 5 år skal ha med egen sekk med leker, som hun tar med på flyet, i tillegg til stelleveske til babyen. Jeg har utenom med trillekoffert med spesialmat til meg selv på flyet, og håndveske.
jordbærsjokolade Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Det hadde jeg klart i hvertfall:) Men du, bare et tips til deg, ta to kofferter og del alt det dere skal ha med i begge koffertene slik at alle har litt i begge to. Er ikke sjeldent at en koffert forvinner under en flytur og da sitter man der helt uten klær(har skjedd meg et par ganger)!
Rampongi Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 høres ok ut for meg. vi er også tilhengere av å pakke lite. rull klærne i stedet for å brette og skulle det bli krise får dere alltid kjøpt det dere trenger der nede.
Mom2Two Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Ja, det skulle jeg fint greid! Men jeg ville tatt med to uansett, litt fordi en koffert kan forsvinne, og litt fordi det er jo en øvre maksvekt for hva én kolli kan veie. Den kan man fort overstige om man skal pakke til alle i én.
Gjest irismor Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Skal prøve å gjøre det enkelt. 2 voksne + 1 barn (over 2 år) er lik 3 kolli på 20 kilo Men på enkelte fly spesielt Norwegian så kan man ikke ha et kolli på over 20 kilo. Da hjelper det ingenting selv om man er 3 personer som deler den kofferten. Man kan risikere å måtte betale overvekt for noen kilo man kan ha med seg men ikke i samme koffert. Er en fordel å fordele det slik at man har en koffert hver eller i hvertfall 2.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2009 Hva er maksvekt for 1 kolli?? Jeg vet at vi har 20 kg frivekt for bagasje på turen pr pers. Til sammen har vel vi 60 kg vi kan ha med. Vet jeg har pakket før ca 27 kg i den samme kofferten (og da var den veldig tung!!!) på chartertur uten at det har vært problematisk.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2009 vi reiser med Sas på chartertur til Kanariøyene. Er de veldig strenge på det???
Mom2Two Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 De har blitt langt mer strenge på dette med maksvekt. Jeg pakket til hele familien i en diger bag en gang, og da slet jeg litt... Det var like før jeg ikke fikk ta den med (det er ikke sånn at man bare kan betale heller, for det er jo ikke at man har for mange kilo, kunne hatt med nesten det tredobbelte, men som sagt ikke i én bag..). Det er mye bedre med to halvfulle kofferter enn én stappfull.
Gjest irismor Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Ta og sjekk ut med SAS. Jeg vet bare at svigers brant seg på dette i sommer med faktisk SAS. Litt kjedelig å betale overvekt for noe man egentlig allerede har betalt for. :-) God tur. Ps liten trillekoffert er kanskje kjekkere enn ryggsekk for små barn og kulere ;-) Vår treåring spankulerte rundt med sin Tingelingtrillekoffert og var så stolt.
Inga Bling Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Hva om dere shopper litt da? Drar alltid med masse ledig plass etter å måtte kjøpe ny koffert i London..
* 5 om dagen * Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 jeg hadde aldri klart det. vi reiser som regel 2 uker da, og da har vi 3 kofferter med oss, om ikke 4. har også med en ekstra bag,eller 2 for å ta med seg det en shopper der nede, eller på flyet hjem.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. november 2009 Jeg har vel kommet fram til etter å ha lest her at vi skal pakke i 2 kofferter. Da tar jeg en middels stor koffert (en annen enn den jeg har tenkt) og en annen middels stor koffert men litt mindre enn den jeg nevnte tidligere i setningen, så er jeg helgradert. Da bør vi ha god plass... Hadde vært kjedelig å komme på flyplassen og måtte betale overvekt.... Godt jeg ikke har kommet så veldig langt i pakkingen enda.... Takk for tips!!!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. november 2009 Også har jeg nevnt for 5 åringen at hun kan ta med seg sin lille prinsessekoffert med leker i til å ha med på flyet. Det var populært!! Det eneste hun lurte på var om det ikke var mye trapper og hvordan hun da skulle få med seg kofferten på flyplassen....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 10. november 2009 #14 Skrevet 10. november 2009 hadde heller ikke klart det, vi reiste i sommer og jeg og sambo hadde med hver sin koffert, han en stor og jeg en lit mindre så hadde vesla på nesten 2 en liten koffert med sine klær.. å vi hadde vist shoppet så mye der nede at vi fikk så vidt plass hjem igjen, tiltross for at det var 2 eller 3 bleiepakker vekke og litt mat vekke...
thricane Skrevet 10. november 2009 #15 Skrevet 10. november 2009 det burde gå helt fint. vi skal tre uker til australia. pakker to middels store kofferter. en med klær/sko/toalettsaker og en med bleier osv som er tom til hjemreise, så vi kan pakke med gaver og div i denne. i tillegg har vi en liten koffert til handbagasje, med et skift, bleier, kamera osv. guttungen på 5 skal ta med sekken sin, hvor det blir blader, leker og nintendo ds. som regel pakker man altfor mye.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 10. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2009 På charterselskapets hjemmesider står der: Frivekt: I frivekten er en håndbagasje på maks 5 kg inkludert. Tillatte mål på håndbagasje er: 56 cm x 45 cm x 25 cm. Overvekt koster 50-80 kr/kg avhengig av flyselskap og reisemål. Vær oppmerksom på at innsjekket bagasje i følge internasjonale regler aldri får veie mer enn 32 kilo pr. kolli - uansett om du som passasjer velger å betale for den overstigende vekten eller dele bagasje med reisefølget. Så for sikkerhets skyld pakker jeg i 2 kofferter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå