Gå til innhold

Noen som forteller ??

1gangs til juni2010 nurk! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! :)

Jeg er i uke 7 akkurat nå og er kjempe spent på tiden fremover! :)

Men jeg tenker veldig mye på, når skal jeg fortelle nyheten ??

Det er noen som vet, men bare aller nærmeste på siden min, samboern min har ikke fått sakt noe enda... Men har jo lyst å fortelle hele verden at jeg er gravid ! Men vet man egentlig bør holde seg til uke 12, men usikker på om jeg klarer. SKULLE det skje noe, er det godt å ha noen å snakke med uansett...

Hva tror dere ?

Og er det mange der ute som har mistet ?

Håper på mange svar :D Er så usikker...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Har mistet 3 ganger, men alikavell vet de fleste rundt oss at vi er gravide igjen. Har ikke fortalt det på jobben, men familie og venner vet det :)

Skrevet

jeg fortalte med en gang sist jeg var gravid:). denne gangen venter jeg så lenge jeg klarer. Jeg mistet for 6-7 mnd siden i uke 7. Men jeg tror det skal gå bra denne gangen:). Jeg har fortalt det til bestevenninnen min og søsteren min. De forteller jeg alt til:). Men ingen fler får vite.

men som du sier så vil du nok gjerne ha litt støtte om du skulle være så uheldig og miste. Så visst du har lyst å fortelle så forteller du:).

Visst du ikke har så veldig lyst å forklare "hele verden" at du har mistet så er d kansje best å vente litt?

Lykke til uansett:) det går nok bra:)

Skrevet

Hei

Jeg hadde en SA i mai og nå er jeg gravid igjen:)

Sist gang så valgte jeg å fortelle det til familie og venner med en gang. Som deg så tenkte jeg at jeg vil uansett dele det med dem hvis det går galt. Jeg hadde SA dagen etter vi offentliggjorde nyheten og det var litt kjipt å bli gratulert etter at vi hadde mistet. Det hadde på dagen gått 12 uker.

Men uansett denne gangen har jeg bare fortalt det til tre av mine beste venninner, familien skal få vite det på juleaften med julekort med 3d ultralydbilde og noen ord fra barnebarnet som da er 14-15 uker. Grunnen til at jeg venter så lenge er rett og slett fordi de syns det var vanskelig å ikke fortelle nyheten videre og tiden gikk veldig sagte, så denne gangen skal de få slippe det. Nå kan de fortelle det til alle de vil fra dagen de får vite det:) Andre grunnen til at jeg venter er fordi det er en veldig koselig dag og få nyheten, og en artig måte å gjøre det på.

Hvis det skulle gå galt denne gangen også så vil jeg uansett fortelle dem det:)

Skrevet

Denne gangen fortalte jeg det tidlig. Mamma og min søster fikk vite det omtrent med en gang jeg testet positivt. Mye pga at jeg måtte på så mange kontroller på sykehuset i begynnelsen. Og jeg er veldig flink til å forsnakke meg:p Foreldrene til kjæresten min fikk vite det noen uker etterpå. De aller fleste visste det da jeg var rundt uke 9.

Har hatt 1sa og 1 ex.u tidligere, så vet hvordan det er å miste. Har hatt mine bekymringer dette svangerskapet også med flere blødninger. Så da har det vært godt å ha noen å snakke med.

Da jeg ventet sønnen min fikk foreldrene til kjæresten min vite det ganske tidlig rundt uke 6. Foreldrene mine fikk ikke vite det før rundt uke 15. Var litt redd for reaksjonene deres.

Jeg synes det er godt å ha noen å snakke med, derfor har jeg valgt å si det tidlig. Det er helt opp til dere når dere ønsker å fortelle det. Men hvis du ønsker å ha noen å snakke med hvis det går galt kan det være lurt å si det.

Skrevet

Oi ja, er mange forskjellige meninger om dette...

Men er vanskelig å holde igjen! I hvert fall når det er første gangen, og man vet folkene rundt seg ønsker at man skal få ;)

Men det er såklart en risiko, men jeg fortalte det til mamma og søstra mi da jeg så testen, og sjefen på jobb (grunnet jeg har vært så dårlig og det går utover jobben). Og blir vel snart å fortelle det til svigerforeldrene og resten i familien. Men ikke alle venner osv før etter 3mnd. Mamma sier ofte at, man kan ikke gå å tenke at det skal gå galt. Så det å fortelle trenger ikke å være dumt... Hvis man er uheldig, er det godt å ha noen nære å snakke med.

Men som du sier "juni2010mamma", hadde vært en ide å gi kort i julegave :D

Kjempefin måte å fortelle det på :D

Skrevet

Hva betyr forresten ex.u ??

Skrevet

jeg er 6+5 på vei,kun sakt det til bestevenninna mi.. greit og ha ei venninne og prate med hvis det sku skje noe.. selv har henne nett fått en lite gutt..

så greit og holde seg til henne og spørre om ting.. hvertfall for meg som er gravid for første gang nå

Skrevet

Hei!! samme her :) Har lyst å skrike det ut!! Både foreldrene mine og hans vet det, og mine beste venninner, men vil liksom alle skal vite det :)

Jeg skal til legen neste uke, da er jeg i 8 uke.. så tror ikke jeg klarer holde meg lengre etter det!!

Håper jeg får høre hjertelyd om ikke så lenge <3

Skrevet

Ja veldig godt å ha noen å prate med hvis det skulle skje noe galt...

Jeg har liksom ikke ei spesiell venninne, er så mange som er på lik linje. Så derfor venter jeg med å fortelle det til de. Forteller bare til mine nærmeste i familien først tenker jeg.

Men lykke til videre :D Går nok bra!

Skrevet

Ja huff, er ikke særlig flink på å holde hemmeligheten for meg selv siden den er så positiv og bra! :D Og skal på familiemøte når jeg er ca 2 og 1/2 mnd på vei, og møter ikke familien min flere enn 1 gang i året som regel, så må vel fortelle det da, slik at jeg sier det face-to-face, istedenfor over tlf ;)

Åh, ja blir spennende til deg ! <3 Lykke til :)

Skrevet

Ahh ok, takk for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...