Gå til innhold

da var sarah kommt til verden

Tryne_ nr.3 på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra vi startet prøvingen til vi fikk henne i armene tok det omtrent 3 år, gjett om det har vert verdt det:D

jeg skal prøve å skrive en fødselshistorie, men det blir ikke før jeg orker, er rett å slett for sliten. men vi får prøve å ta det i korte trekk;)

jeg ble innlagt på onsdag sist uke og fikk jenta mi torsdag. da fødselen ble satt i gang så reagerte jeg vel litt med redsel. jeg merket at jeg stresset og ble redd, men takket være jordmødrene jeg fikk så ble det en fantastisk opplevelse. mannen min er vel den som syntes at dette var en tøff opplevelse dene gang i korte trekk kan jeg si at jeg fikk epidural og den ble aktivert da jeg virkelig trengte det, gikk fra 5 til 10 cm på 10 minutt, så det ble heftige saker. hjertelyden sank også denne gangen på barnet under hele fødselen, men jeg følte at de hadde rimelig bra kontroll. de var flinke til å forklare underveis slik at jeg følte en hvis trygghet. de sa at dette med hjertelyden skjedde ofte små barn fordi de ikke tåler så mye som andre (stemmer jo med mine).

Så kom press fasen, tror dere ikke den tulla også stillte seg i dyptverrstand. Må le litt nå i etterkant, for alle leger sa jo til meg at det kom ikke til å skje igjen;) men denne jenta kom vertfall ut, jeg trykket og presset som aldri før, for hun skulle ut. var litt kritisk på slutten, Men det hele endte svært bra:) alt i alt en fin opplevelse.

Nå i ettertid har det vert det samme med henne som med min første jente som var 1870 gram til termin. Gulsot som gjør at det er litt slit med mat, men hu her vil vertfall ha mat, så foreløbig klarer jeg fakttisk å amme så sant jeg får henne våken. Hun kontrollerer ikke temperaturen så bra selv, men er likevell flinkere enn det søsteren var på sammetid:) Så hun ligger med varmeflasker og jeg måler temperaturen jevnlig. blodsukkeret hennes har heldigvis vert fint:)

jeg skulle egentlig ikke få komme hjem enda, men jeg sa klart i fra om at jeg ville hjem og at jeg har hatt en dårligere unge hjemme før. Så da fikk jeg lov. Nå har leah fått hilst på søsteren, noe som var stooooooooooooooooor stas. merker litt sjalusi i bilde, men jeg tror det skal gå bra. mannen blir hjemme en uke med oss nå, så nå skal vi berre kose oss sammen:)

men en ting kan jeg vertfall si, å bli mamma er det største man kan oppleve. Jeg er så evig takknnemlig for de to jentene jeg har nå. jeg klarer ikke beskrive gleden jeg satt med da jeg fikk sarah på magen, det ble rett å slett for stort. mannen's tårer trillet også denne gangen. Jordmoren sa til meg at hun aldri har sett en kvinne med så ekte glede som hun så da hun kikket på ansiktet mitt da jeg viste den lille jenten stolt frem. tenk at jeg er i mål. jeg er tobarnsmamma til to nydelige jenter:D takk for at dere ville følge meg i mål

Jenta var foresten 2458 gram, 46 cm lang og 33 cm rundt hode

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fatastisk historie du har Tryne...:D Vil gratulerer deg så mye med lille Sarah og at du har klart å bli 2barnsmor etter så mye strev og dårlige odds som du hadde mot deg (har fulgt med deg på sidelinjen). Utrolig flott å høre at alt har gått bra! Historien din gir virkelig håp til andre som strever:o) Ønsker deg all lykke videre:o)

Skrevet

DER VAR DU JA:)))))))

GRATULEEEEEEREEEEER!!!!!!!! Så kjekt å høre at alt tross alt er bra med dere Tryne!

Har tenkt så mye på deg i det siste og dette var jo gode nyheter!Ønsker deg alt godt for fremtiden og kos deg så masse med din flotte familie:)

Stooooor klem

Skrevet

Gratulerer så mye, Tryne! Det må være en fantastisk opplevelse... Takk for at du delte dette med oss! Gleder meg til å være der selv :-)

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kos deg masse hjemme nå, det fortjener du etter alt du har vært igjennom nå!!! kleeeeem

Skrevet

Fantastisk! Du er så flink . Jeg gråter litt å kjenner at jeg bare vil rope gratulerer.

Lykke lykke til videre.

Skrevet

GRATULERER!!! Jeg ble helt rørt når jeg leste innlegget ditt! Ja, det er HELT fantastisk å bli mamma, og godt du ikke ga opp! Kos deg i denne unike barselstiden! :-))

Skrevet

Gratulerer, Tryne! Så hyggelig å høre fra deg!

God klem

Skrevet

GRATULERER med jenta :-)

Klem

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Så flott :)

Gratulerer så mye som 2-barnsmor og nyt tiden!

Skrevet

Så fantastiske nyheter!! Gratulerer så mye :-))) Velfortjent!

Skrevet

Jeg stiller meg i rekken av gratulasjoner. Lykke til med alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...