Nutta25 Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Prinsen er 7 uker gammel nå. Hatt så vanskeligheter med å bæsj,så jeg har prøvd å pumpe ut litt melk og gi bittelitt malt i.Men jeg syns jeg får ut fryktelig lite melk..Kjennes ut som om puppen er full,men i dag tidlig fikk jeg bare ut ca 30 ml,litt under det egentlig..Tenkte jeg skulle prøve igjen nå for å se. Og fikk ikke noe mer ut fra andre puppen. Har lagt merke til at han drikker ikke så lenge. Maks 5 min,og etter det er det bare kosing.Bruker puppen som smokk.. Er ikke 30 ml lite melk???
MammanTilEmma❤ Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 det var ikke mye, blir han fornøyd da? jenta mi er 11uker å jeg har ca 350ml tilsammen når jeg pumper.. 175ml på begge ca.
Nutta25 Skrevet 10. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2009 Stort sett er han fornøyd,men kan henge i puppen ofte i løpet av dagen..Må gi begge puppene da!
MammanTilEmma❤ Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 det er vel ikke noe å bekymmre seg over siden han er fornøyd. siden han henger i puppen mye så får du jo også mer melk..
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Barnet får som regel ut mye mer melk ved å amme, enn vi gjør ved å pumpe. Så du kan regne med at han får i seg mer enn den mengden du pumpet ut. Tror ikke du skal bekymre deg, de aller fleste har nok melk. La han amme ofte, og så lenge han går opp i vekt trenger du ikke bekymre deg. Kanskje du har mulighet for å komme og veie på helsestasjon med en ukes mellomrom bare for å se? (ikke hver uke da, bare en gang for å se)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Bare så du vet det.. Babyer som ammes trenger ikke å komme med avføring så ofte.. Noen ganger kan det komme flere ganger for dag, og andre ganger kan det gå MAAAANGE dager i mellom... Dette uten at det er noe farlig..
MammanTilEmma❤ Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 ja, i spedbarnsboka så står det at noen barn som ammes kan ha opptil 8 bæsjebleier dagen mens noen kan ha vær 14 dag.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Dette hadde jeg tatt helt med ro. Så lenge han er fornøyd og legger på seg er det ingen ting å bekymre seg for. Mye vanskeligere å få ut mye melk ved pumping enn når du ammer babyen din. Husk at 5 min effektiv suging faktisk er nok til å tømme et bryst for han. Gutten min har alltid vært veldig effektiv og på 5 min er puppen nesten tom og etter det er det kosing som du sier, men da får han også i seg den feite fine melka som kommer litt og litt helt til slutt. Kjenner meg altså veldig igjen i det du skriver og nå er gutten min 4 mnd og han har vært sånn hele veien og har lagt på seg kjempe fint. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå