Heffalompen_85 Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Vi skal feire et 50-års lag for en slektning, og skal servere spekemat til middag. Lurer så på hva jeg kan servere til dessert? Noen tips?
bullebull&gullegull Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Passer kanskje ikke spesielt godt til spekemat men jeg syns sjokoladefondant er helt fantastisk godt til dessert Pluss at det er dødsenkelt å lage...
The Bad Gal Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Er det mange gjester da? Noe søtt og syrlig som kan balansere opp for den salte, litt "tørre" spekematen, kanskje? Er det veldig mange er nok det enkleste å ha noe puddingaktig med krem eller saus, men det blir jo fort kjedelig, om du tenkte deg noe mer eksotisk. Masse ulike frukter og is, kanskje? Pasjonsfrukt er supergodt både til is og til mørke sjokoladedesserter(a'la fondant og brownies), sammen med litt krem. Evt. kan du lage tilslørte bondepiker i glass, dersom dere har nok glass til det da.
Ronja&Odin Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 frukt salat og vaniljesaus syns jeg passer til spekemat:)
Heffalompen_85 Skrevet 10. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2009 Vi er ikke veldig mange, blir ikke mer enn 20stk. Tilslørte bondepiker er jo veldig godt da:)) Hva er sjokoladefondant? Frukter og is er veldig godt da... mm...
The Bad Gal Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 ang. sjokoladefondant, sjekk ut: http://detsoteliv.no/ og tast inn sjokoladefondant i søkerfeltet, da får du ei lett og god oppskrift. Er best å bruke slike små ildfaste posjonsformer til å steke i. Du kan faktisk lage ferdig røra, ha i formene og fryse ned, derom du vil ha noen klar til steking uten å måtte lage røra på selve dagen(men den er kjapp å lage uansett da) Er veldig kort steketid på fondant, og man må være veldig nøye med å ikke steke for lenge, da blir de gjennomstekte, ikke bra.
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Første jeg tenkte på når jeg såg dere skulle ha spekemat var, ostekake laget av sitrongele,godt med noe søtt-syrlig etter spekemat:-)
Heffalompen_85 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2009 Nå ser det ut som det blir panna cotta til dessert:) Det blir godt..... Hva med borddekorasjon? ikke noe problem å bruke lilla og sølv til helga vel? Er jo ikke akkurat advent enda, men det gjør vel ikke noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå