Gå til innhold

Vi skal til Asia...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal vi da tørre å vaksinere ungene våre til turen?

Det anbefales, men leser så mye skummelt om vaksiner og er rett og slett usikker på om vi skal tørre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare reis! Vi har vært i Thailand, i Egypt, Spania, Hellasm Tyrkia og bor f.t. på Kypros (for tre år) uten vaksinedosene. Det eneste vi hat tatt er tetanus/stivkrampe "booste" pga hundebitt. Ingen av våre tre barn er ellers vaksinerte. De er sunne, friske og motstandsdyktige med sitt eget naturlige immunforsvar. Dersom dine barn er kronisk syke, lider av mangelssykdommer, er mye syke og har nedsatt immunforsvar ville jeg nok ha vurdert vaksiner. Ellers? Ingen grunn til bekymring.

Ha en fin tur!

• 3 uker senere...
Skrevet

Om dere bør vaksinere barna eller ikke vil jo avhenge av hvor dere skal, hvordan dere skal reise og bo og hvor lenge dere skal være borte.

Jeg ville ha sørget for at barna mine var grunnvaksinert mot stivkrampe og difteri, i det minste. Og jeg også vaksinert mot hepatitt A og B om jeg skulle reist til Østen.

Skrevet

Nå blir jeg litt forvirret...

Jeg har lest en del av innleggene dine og ser logikken, holder til og med med deg i mye av det du sier, men blir det ikke da feil å vurdere vaksinering på bakgrunn av at du tydelig har en holdning om at vaksiner ikke er en bra ting? Eller har jeg missforstått budskapet ditt fullstendig?

Ville ikke anbefalingen her vært å la være å dra om barna er syke og svake, fremfor å proppe dem fulle av virus???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...