Gå til innhold

Eggløsning tidligere enn normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag for to uker siden kastet jeg opp rett etter jeg stod opp. Siden da har kvalmen kommet og gått gjennom hele dagen.

Jeg har ganske nøyaktige sykluser, og sist jeg hadde mensen var 22.10 og jeg venter den igjen den 22.11.

Så jeg burde ha eggløsning rundt nå.

Kan det hende jeg har hatt el før tida denne mnd? Er det mulig å ha det rett etter mensen?

Vet jeg bør ta en test, tenkte å kjøpe en i morgen, men greit å få litt info først;) Er så kjipt å bli skuffet igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Det er ganske vanlig at el kan forskyve seg litt. Enten fram eller tilbake. Tiden fra mens til el er ikke konstant. Men tiden fra el til mens er ganske konstant. Kan varierer med 1-2 dgr. Det er også mulig å ha det rett etter mensen ja. Hørt om en som hadde el på dag 8! Kvinnekroppen er fantastisk;) Lykke til! :)

Skrevet

Det er veldig mulig å ha eggløsning på et annet tidspunkt enn normalt.:)

Nå hadde jeg riktignok ikke helt stabil menstruasjon etter jeg sluttet på p-piller i januar, men den lå på en sånn ca 25 dagers syklus. Men likevel, når jeg først ble gravid, viser det seg etter UL at eggløsningen min har vært mye tidligere enn antatt. Den mnd jeg ble gravid (mai) hadde jeg hatt eggløsning ca dagen etter menstruasjon var ferdig.

Trodde ikke at den nye terminen min kunne være riktig ettersom jeg visste så godt når jeg hadde siste mens og trodde da på kalendertermin (syns ti dagers forskjell var mye), men jordmor også mener at den nye terminen er den riktige pga målinger og sånt. Så eggløsningen kan nok komme når den selv føler for det virker det som ;)

Kjøp eggløsningstest om du er usikker og prøver å bli gravid, det kan nok hjelpe på veien :)

Skrevet

aha!!!!!!!!!!!!

der er antagelig forklaringen på hvorfor jeg er så rar siste dagen med mens og dagen etter:-D

jeg har i denne pp (idag og i går faktisk) hatt El-tegn:-)

kvalm og vond og øm der nede rundt eggstokkene. og er i mine beste dager for å få kos.det også skal man jo ha extra lyst til når man har EL.

slik var det i forrige pp å,så nå tror jeg at EL enten nettopp har vært her eller er på vei.

skal teste etter EL snart da ja:-)

( er min 5 dag i syklusen og mensen er så si borte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...