Gå til innhold

Hvor mange tenner skal egentlig en snart 3 åring ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt åtte søte tenner hele tiden, men i dag så jeg at han har fått to nye jeksler.

Er dette 6 årsjekslene da? Er ikke det veldig tidlig når han ikke har fylt 3 en gang?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det ikke 24 tilsammen på den tiden?

To- årsjeksler han fikk nå kanskje..

Skrevet

Jenta mi er 3 og har 20 tenner.

Skrevet

Jeg mente åtte oppe og åtte nede istad foresten! Huff, trøtt i kveld ja... ;)

Men han har altså 16 tenner, og de to som har kommet nå er vel sikkert 2 års jeksler det da. Mamma som har snakket om 2 års jeksler og 6 års jeksler, men jeg finner ingen annen info på nett enn at det kommer bare 4 jeksler så da er det vel bare 2 igjen:)

Skrevet

poden var på første tannlegekontroll da han var rett over 3 år, og da hadde han 10 tenner oppe og 10 nede. Og det var visst helt som det skulle være :)

Skrevet

Stemmer nok det da ja :) Med fire 2års jeksler, så blir det 20 tenner.

Annonse

Skrevet

Varierer vel når man får tennene, men vår eldste hadde 14 tenner på ettårskontrollen og to til på vei ut, og hadde fått alle 20 melketennene til han var snart tre (husker ikke nøyaktig når). Jenta på snart to har 16 tenner, og mangler de siste jekslene oppe og nede.

I denne artikkelen her på dinbaby http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/kosthold/den_foerste_tannen/(language)/eng-GB står det at man vanligvis har fått alle melketennene når man er 3-4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...