Gå til innhold

Sint baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste vekene har amminga blitt eit einaste rot. Eg har ei jente på 3,5 mnd, og ho har plutseleg blitt veldig uroleg og sint på puppen. På natta og morgonen et ho godt, og tømmer gjerne begge bryst. På dagen er ho som ein makk - tek puppen, slepp den, hyler litt, tek tak igjen, sug to tak, slepp den, hyler osv. Eg skjønnar ikkje kva som er problemet hennar? Eg har fullamma til no.

Kjenner eg blir litt fortvila. Og eg tør jo ikkje amma ho i nærleiken av andre, fordi dei må jo byrja lura når det virkar som ho mistrivst så sterkt på puppen...

Andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har en gutt på halv annen mnd som er akkurat lik! Noen ganger, gjerne på ettermiddag/kveld blir han "sint" som du beskriver. Lurer på om det er fordi han er sliten eller kjei? For han er ikke slik på natt/morgen. Han tar smokk, så når han begynner slik å "tulle" ved puppen så tar vi en pause. Det virker også som om han roer seg hvis han få rape. Andre med erfaring på dette?

Skrevet

har ei jente på 11uker som e helt lik.. men bare på den venstre puppen, når jeg legger henne til så bare skriker hun å tar tak å slipper nesten heletiden.. på natta går det greit, men ellers så er det sånn..d et er den siste uken det har vært sånn.. lurer på hva det kan være somgjør at hun er sånn??

Skrevet

Hmm, her er det den høyre puppen som ikke er så populær. Kansje de ligger vondt? Aner ikke jeg, litt rart er det i alle fall. Og litt frustrerende.

Skrevet

ja det har jeg også tenkt på.... hmm

Skrevet

Har samme problemet, det går fint om morgen og kveld men på dagtid er han bare sint på puppen:( har prøvd å pumpe å gi i flaske å da sluker han 160ml som om han aldri før har fått mat (han et ca 7 uker)..! melk er det mer enn nok av.. rart at det ikke er noen som har råd å komme med, dette begynner å bli slitsomt:(

Skrevet

Jeg har hatt det på akkurat samme måten, bare at i natt begynte hun sånn på natten også. Hun er kjempe "sint" på puppen (begge), og bare hyler og skriker. Det går fint hvis hun sover og jeg tar henne opp og legger henne til. Da suger hun som bare det. Men er hun våken har vi ikke sjanse. Kjempefortvilende. Jeg vil jo gjerne amme, men her ser det nesten ut som at jeg har fått en flaskebaby. Hun er 11 uker.

Har lest litt på ammehjelpen om brystvegring, men jeg finner ingen årsaker til at det har blitt sånn. Vi har prøvd å sitte i rolige, mørke omgivelser, rett etter hun har våknet osv, men funker ikke. Som sagt kun hvis hun sover. Kjempetrist :(

Skrevet

Det kan være tenner som er på vei. Jenten vår fikk de to fortennene nede uken før hun var tre måneder, og da var ikke ammingen på dagtid så populær i forkant. Virket som hun tok igjen på natten og spiste ekstra godt da - i søvne.. Tegn på at tenner er på vei er litervis med sikling og gnaging på hender og kluter og leker og alt de måtte komme over... Nå har hjørnet på en fortann oppe vært synlig i snart tre uker, og vi sliter mye mer med både amming, gnaging og sikling - og endeløs knirking og jamring - nå enn vi gjorde da tennene nede kom. Hun har til og med bitemerker på armene sine og totten etter tennene nede.. Nå er hun fire og en halv måned - og vi ønsker oss two front teeth for christmas for å si det sånn. ;)

Om det er tenner deres sliter med, så er det godt med nedkjølte biteringer og Dentinox til å smøre på. Dentinox skal maksimalt påføres fem ganger i døgnet, og vi anbefaler å time påsmøringen godt - når hun/han er SKIKKELIG sulten eller trøtt.

Jeg fikk også de to nedre fortennene når jeg var tre mnd. Deretter fulgte de fire fremre tennen oppe på nesten samtidig ved seks mnd... Tror det kan bli mye leven fremover, for slikt er visst genetisk..

Skrevet

Eg håpar det er tenner som gjer dette - for eg har fått ein ganske misnøgd baby siste vekene. Men eg ser ingenting i gommane hennar foreløpig.

Mitt triks siste dagane har vore å berre venta og venta. Eg legg ho ikkje til før eg er SIKKER på at ho er svolten, og då tek ho puppen og et godt. Men det kan fort gå 5(!) timar mellom kvart måltid på denne måten - og eg blir jo stressa og uroleg fordi eg tykkjer ho et så sjeldan.

Men ho er vaken og utforskande når ho ikkje søv, så det virkar jo ikkje som ho får for lite mat heller.

Nokon med erfaring på at det er normalt for nokre barn å lata det gå mange timar mellom kvart måltid? Den tretimarsregelen kan eg berre sjå langt etter i alle fall. Ho NEKTAR å eta når eg legg ho til for tidleg. Blir berre hyling og styr. Og eg blir lei meg. Så no får ho det som ho vil når ho blir hysterisk - eg tek vekk puppen og ventar ein time eller to ekstra. Og då vil ho ofte ha.

Framleis går det bra på kvelden (etter at ho har sove ein time treng ho ein kveldstår), på natta og på morgonen.

Kan vera eg stressar meg opp over ingenting - men eg skulle ynskt eg hadde ein slik baby som mange i barselgruppa mi har (dei kan legga ungane sine på puppen når som helst, og dei blir der og sug så lenge dei får lov). Frøkna mi har INGEN planar om å vera sånn puppebaby i alle fall ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...