Gå til innhold

hjelp! svineinfluensa på jobben :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er gravid i uke 24.

jeg jobber 50 % på en småbarnsavdeling i barnehage. broren min jobber på en annen avdeling der. han ringte meg i sta og sa at influensaen har kommet i barnehagen nå. mange barn syke.

jeg er ikke vaksinert enda.

hva skal jeg gjøre? blir så usikker jeg.. usikker på vaksinen også. og den virker vel ikke med en gang.

noen som kan gi meg noen tips?

ha en fin dag alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ca. like langt på vei som deg. Orket ikke vaksine, og tok det med ro. Fikk svineriet, ble ganske syk, men aldri noe alvorlig. På bedringens vei nå. Legen sa at de aller fleste får en vanlig influensa forløp.

Hadde ikke vært så nervøs,jeg.

Hadde tatt vaksina hvis jeg var høygravid, men ikke i disse ukene man er ganske sterk...

Hvis du velger vaksina så må du være hjemme en stund for ikke å bli smittet i tillegg.

Lykke til!

Skrevet

er vel 1 uke før man har dannet noen antistoffer såvidt jeg fikk med meg i dag da jeg vaksinerte meg. så du kan jo ta den å holde deg hjemme noen dager til den virker.

er selv super skeptisk til hele vaksina, men tok den i dag befinner meg i 3 risikogrupper å kroppen har ikke mer å gå på rett å slett så var legen min som satte ned forten å vaksinerte meg. personlig skullle jeg ønske at jeg slapp men er nå i uke 30+ så lungekapasiteten minsker nå.

Skrevet

takk for svar:) skal ringe til jordmor i morgen å høre hva hun sier også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...