Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Guttungens 1-årsdag er rett rundt hjørnet, og vi skal feire den sammen med nærmeste familie. Lurer på hvordan dere andre gjorde det, i forhold til mat, pynting ol.
lillemirakel!! Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Heisann! gullet mitt fyllte ett år forrige torsdag- da gikk jeg og pappan inn på rommet på morgenen med lys og sang bursdagsangen, fikk gave av oss. På lørdagen hadde vi fest med besteforeldre onkler og tanter. jeg lagde tapas, enkelt. Og pyntet med hvit duk, gull-guirlander, og olebrumm servietter. og masse ballonger. lagde to kaker på søndagen hadde vi venner m barn. Da pynta jeg ikke noe spes. hadde ballongene fra dagen før og ole brum stæsj:-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Tapas hørtes kjempestilig ut! Hva lagde du da? Tror det blir noe slikt på oss også, får se hva jeg orker å lage. Gjorde du og pappaen noe mer på selve dagen, eller sparte dere hele feiringen til lørdagen? Gleder meg til å stelle i stand til selskap. :-)
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 vi gjorde det litt stort! som var kanskje en tabbe? hehe,,, hadde invitert besteforeldre, onkler og tanter, oldeforeldre og faddre... =) vi var til sammen 25 stk (!!!!) . lagde hjemmelaget pizza, lagde kaker (og spurte om ikke noen av oldeforeldrene kunne lage en liten kake også, de er litt over 60 år så det var ikke noe problem for de!) hadde langbord hos min far som har bygget stort hus. hadde pyntet med forskjellige ting. det var ganske stress, så det blir IKKE slik til 2 års dagen!! hehe... men koselig, og et fint minne! ville liksom gjøre det litt "stort" på første dagen hennes =)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Siden det er vårt første barn, og den første bursdagen vi skulle feire for han ønsket vi ha med alle; nær familie (både besteforeldre, tanter, onkler, oldeforeldre, med samboere), gudforeldre og venner med barn på samme alder. Vi bor i en liten leilighet på 70kvm, så vi måtte ha det i det 3 selskap!! Ble veldig sliten etter endt dag da, gitt.. Og vet at vi ikke blir å gjøre det samme til neste år Men hvertfall så ble det en fantastisk fin feiring da! Og var ikke noe stress mens det sto på Bare kos da. Og angrer ikke på at vi gjorde det såpass stort, for det er jo bare en gang vi skal feire lille blå sin 1 års-dag! Og det er noe spesielt ved det Lille blå fikk egen bursdagskake da )) Bakte en minikake oppi en stor maisboks, brukte bare halve boksen så den ble ca 10 cm tykk, og ca det samme i diameter vil jeg tro.. Den ble råååååfin Hadde på 1 lys og pyntet med flere farger marsinpan der jeg skrev navnet og dato (14.oktober). Også bakte jeg brownies som jeg hadde klar i fryseren til alle salskap, is til alle selskap + en ny kake til hvert, og så hjalp en av gjesten ved hvert selskap å bake enda en kake til det selskapet de kom i . Før kake/is, hadde jeg ordnet fine snitter av loff og grovt brød, grønnsalat, div grønt, egge-produkter, laks, kjøttpålegg osv Alle ble veldig imponerte over hvor flott og proffesjonelt det så ut. Og godt var det jo! Hadde pyntet med masse ballonger både ute og inne, flagget hengte oppe på verandaen ved første feiring (selve dagen). Og hele tiden hadde jeg et vakkert fruktfat stående med fint oppskjærte biter Som forsvant helt! Lille blå selv var selvfølgelig nydelig pyntet og hunden vår fikk blå sløyfe hehe! Minnerik feiring, men litt for mye styr i forkant av hvert selskap... Og så midt i eksamenslesning da!
Albertine har et barn Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Vi bor så trangt, så vi var så heldige at min mor arrangerte bursdagen til barnet vårt. Jeg var selvfølgelig med og pyntet osv, men min supre far laget maten, som var selvtrukket, deilig fisk, og øvrig slekt bakte kaker. Vi er utflyttet fra kysten, så hos oss er det alltid fisk når det er fest. :-) Men skjønner at det ikke faller i smak hos alle, spesielt om en ikke har tilgang til dagtrukket fisk! Vi var foreldre, 1 søsken, 3 besteforeldre, 3 oldeforeldre, 1 onkel, samt 2 faddere og deres 2 barn. Vi har veldig få venner med barn da, så vi valgte å ikke gjøre noen feiring med dem. Våre barnløse venner har jo selvsagt ingen interesse av å være med på noe sånt, og barnet vårt er jo for lite til å savne en barnebursdag. Dette kommer heller når barnet går i barnehage, og følgelig får et større nettverk av jevnaldrende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå