Gå til innhold

Underlivet, hva har skjedd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fødte for litt over 9 uker siden en liten gutt. Fikk noen rifter, men de var ikke store. Var selvfølgelig litt øm i etterkant, men synes det grodde ganske fort.

Men synes nå at jeg fortsatt er veldig åpen, føler jeg kan se veldig mye. Har også en liten utposning på bakkant. Lest litt om rectocele her for tenkte kanskje det kunne være det. Men jeg har ingen særlige problemer i forhold til avføring. Kan det allikevel være rectocele, eller kan dette rettes opp med knipeøvelser? Legen nevnte ingen ting når jeg var på 6 ukers kontroll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat som å lese om meg selv! Oppdaget nøyaktig det samme som deg 3 uker etter fødsel. Følte jeg var veeldig åpen, og hadde også en utposning i bakant (ser litt av skjedeveggen)Har vært hos 2 gynekologer for sjekk, og det er ikke rectocele. Jeg trodde det. Hos meg har mest sannsynlig noen sting løsnet etter syingen, og derfor er det litt åpentstående, særlig ned mot baken, siden det var der riften gikk.

Jeg slet masse med nedpress og hadde dårlig knipekraft. 8 mnd tok det før jeg følte meg bra der nede.

Det er nå 1 år siden fødselen og det har trukket seg sammen veldig mye. Er fremdeles åpen føler jeg men ikke på langt nær så ille som det var, for det har lukket seg godt på sidene. Knipeøvelser har hjulpet fantastisk på meg, så det råder jeg deg til.

Få deg en sjekk hos gynekolog. Det er jo mulig at det i ditt tilfelle er noe annet... Man kan faktisk ha rectocele uten å ha problemer med avføring.

Skrevet

følte at jeg var helt ødelagt der nede etter fødselen, følte jeg såg alt der nede liksom.. men spurte om det skulle se sånn ut, å det var vist normalt sa legen, men husk å knip:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...