Gå til innhold

Hvorfor skal man ikke ha sex?

Erle79

Anbefalte innlegg

Jeg har tre aborter bak meg og er nå godt i gang med et nytt svangerskap. Jeg har fått beskjed av legen om å ikke ha sex før svangerskapet "har etablert seg".

Hva er det egentlig som er farlig med å ha sex? Er det at livmoren min trekker seg sammen, frykt for bakterier? Er det noen som vet?

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri fått den beskjeden. Bare at dersom det oppstår blødninger bør en avstå fra sex... Når har egentlig et svangerskap "etablert seg"??? Etter 12 uker da eller...? Høres litt rart ut, men kanskje noe legen sier bare for å være på den sikre siden...

Jeg har lest mange steder at man skal avstå fra sex de første tre månedene dersom man har gjentatte aborter bak seg, så legen min har nok ikke tatt det fra løse luften. Men han har nok sagt det bare for å være på den sikre siden. Ja ja, jeg er snart i andre trimester, så problemet løser seg vel snart. Jeg får spørre legen om hvorfor jeg har fått beskjeden, siden ingen andre tydeligvis har fått det...

I mitt andre svangerskap etter den første MA`en gikk jeg til akupunktør, som også er jordmor for å få igang "systemet" igjen. Hun foreslo også å avstå fra sex de første 6-7 ukene i nytt svangerskap. Vet ikke om jeg fikk noe god forklaring, men det er for oss i denne "kategorien" her. Akkurat som trening anbefales i normale svangerskap, men kan frarådes om man har mistet gjelder det samme sex såvidt jeg kunne forstå.

Men siden du er på vei over i 2. trimester (Hurra!) Erle skulle det ikke være noe problem. Man skal jo kose seg også som akupunktøren min sa med glimt i øyet!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...