Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så vidt begynt å la datteren min på 5,5 mnd få litt annen mat enn mm. hun får litt banan hver dag, og det liker hun, men grøt og potet bare spytter hun ut igjen. tror hun syns det smaker kjedelig. er det noe slags krydder el.l man kan blande med poteten, som hun kan like, og som en liten mage tåler?

og et annet spm, hvor lenge kan man la ferdigkokte grønnsaker ligge i kjøleskapet før man serverer det til barnet..? kan man bruke poteter fra middagen dagen før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke begynt med fast føde enda, men har sett på god morgen Norge på onsdagene hvor de tar for seg forskjellige baby-temaer. Man skal jo holde seg unna salt, men der sa de at du kan bruke det du vil av urter i maten. Dill er vel f.eks. ganske mildt og kan smake godt til potet, eller hva med gressløk?

Skrevet

aha, da skal jeg prøve meg fram med å blande i litt urter! også får jeg prøve å få med meg god morgen norge på onsdagene fra nå av:) takk for tipset:)

Skrevet

vi hadde litt most frukt eller syltetøy i grøten av og til for smakens skyld..=) slk at den ikke skal bli kjedelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...