mai09-baby Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 har så vidt begynt å la datteren min på 5,5 mnd få litt annen mat enn mm. hun får litt banan hver dag, og det liker hun, men grøt og potet bare spytter hun ut igjen. tror hun syns det smaker kjedelig. er det noe slags krydder el.l man kan blande med poteten, som hun kan like, og som en liten mage tåler? og et annet spm, hvor lenge kan man la ferdigkokte grønnsaker ligge i kjøleskapet før man serverer det til barnet..? kan man bruke poteter fra middagen dagen før?
Mamma´n til lillemor Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Vi har ikke begynt med fast føde enda, men har sett på god morgen Norge på onsdagene hvor de tar for seg forskjellige baby-temaer. Man skal jo holde seg unna salt, men der sa de at du kan bruke det du vil av urter i maten. Dill er vel f.eks. ganske mildt og kan smake godt til potet, eller hva med gressløk?
mai09-baby Skrevet 10. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2009 aha, da skal jeg prøve meg fram med å blande i litt urter! også får jeg prøve å få med meg god morgen norge på onsdagene fra nå av:) takk for tipset:)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 vi hadde litt most frukt eller syltetøy i grøten av og til for smakens skyld..=) slk at den ikke skal bli kjedelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå