Gå til innhold

Tragisk mammakolleksjon på H&M

Anbefalte innlegg

Jeg var på min første shoppingrunde etter mammatøy i dag, og ble utrolig skuffet over kolleksjonen på H&M!

Makan til triste, fasongløse klær skal man lete lenge etter. Hvis det er noen som trenger fargerike, stilige klær så er det oss gravide! Kroppen er i fritt fall, og da synes jeg det er viktig å kunne pynte seg utvendig slik at man føler seg vel.

Og mammatrusene er jo bare et kapittel for seg selv. Alvorlig talt H&M, hvorfor må vi utelukkende gå med sorte, kjedelige bomullstruser fordi vi er gravid? Vi er faktisk sexy vi også, og en blonde, sløyfe eller silkedetalj hadde jaggu gjort seg!

Jeg fant masse stilige klær i diverse butikkers ikke-mamma avdelinger, så gravid og stilig ble jeg, men det er jo ikke noe vits med egen gravid-avdeling når klærne er håpløse...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950592-tragisk-mammakolleksjon-p%C3%A5-hm/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

• 9 måneder senere...

hihi

Men hvem har sagt at man må bruke gravid truser om man er gravid. I mitt forrige svangerskap brukte jeg mine egne hele graviditeten. Hva med å skaffe seg ett par sloggi. Lindex har også mange bra truser i forskjellige fasonger og str. Man trenger strengt tatt ikke bruke gravid truser om en er gravid er min erfaring....

hihi

Men hvem har sagt at man må bruke gravid truser om man er gravid. I mitt forrige svangerskap brukte jeg mine egne hele graviditeten. Hva med å skaffe seg ett par sloggi. Lindex har også mange bra truser i forskjellige fasonger og str. Man trenger strengt tatt ikke bruke gravid truser om en er gravid er min erfaring....

• 3 måneder senere...

Jeg bruker også mine egne ikke-gravid-truser, men har investert i noen deilige, enkle bomullstruser i stretchy stoff fra lindex også. Jeg er også helt enig i at H&M har et begredelig utvalg av gravid-klær!! Jeg fant to simple basisplagg jeg kunne tenke meg å gå i...en hvit gravid t-skjorte og en sort tights som forøvrig var av utrolig dårlig kvalitet og er nå ødelagt etter et par måneders bruk.

Men hvor i alle dager skal en gravid dame som er tro mot sin egen stil kjøpe seg noen fine vårklær??? Det trenger ikke bugne over av utvalg, men de må ha _noe_ fint! Hjelp!?!! Hvor?!?!

Annonse

H&M er grei å ha til jeans og t-shirts, men fint å supplere annensteds fra! Den Kule Mage har en del fint. Ellers er del vel verdt å ta en kveld til å browse nettbutikkene!

Slenger inn en link til dere:

http://www.4mom.se/

• 3 måneder senere...

ja, jeg syns også det er tragisk utvalg! Det er det generellt i porsgrunn og skien. kjøper heller vanlig tøy som passer før og etter :) only har noen kjoler og bukser som er mere behagelig på enn hva mammatøyet er :) men sliter med å finne noe pent til 17 mai :(

I'm not so confident writing in Norwegian yet (although I do understand most of what y'all have written)...so bare with me :-)

I just bought a BellaBand today. Am wearing it right now and LOVE it! My pre-pregnancy pants still fit, but I am starting to need to unbutton them (22 weeks along). With the BellaBand you can wear your pants unbuttoned and everything stays in place.

Before this, I was using hair ties. Looping them through the button hole of my jeans and around the button to create more stretch. Of course, your shirt has to be a little longer for this to work, but it really has saved me a lot of money and frustration over the horrible selection of pregnancy clothes here.

Good luck!!

• 1 måned senere...

Faktisk er (var?) lindex sine mamajeans både fine og behagelige helt frem til fødsel. HM sine jeans klemte allerede i 7. mnd og helt fasongløse. Så j kommer nok til å satse på basisplagg fra lindex også denne gang og supplere med polarn og litt dyrere merker ellers. Utrolig bra m tunikamoten som gjør at man finner vanlige overdeler som også passer til stor mage :)

• 3 uker senere...

Du skulle sett mamma avdelingen på HM i Ålesund du. Der begynner alle klærne på str 44 og det passer jo bra når jeg er 40.... for jeg liker å se ut som en sakkosekk når jeg ikke trenger det. Blir skikkelig forbanna for det er det eneste alternativet jeg har innen rimelige klær. Bllir nok storken og babycomfort resten av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...