Gå til innhold

Kinesisk Fødselskalender!!! Sikkert el usikkert??

An-Mai

Anbefalte innlegg

Til dere som har "testet ut" kalenderen, uten å legge på et år som så mange sier man skal, har det stemt?

Hvor mange har hatt samme kjønn på kalenderen som på ultralyd? Og til dere som har født tidligere og, har det vært samme kjønn som tilslutt kom til verden?

Bare for morro å se hvor mange dette har stemt på :)

Skriv gjerne: kalender: kjønn UL: kjønn

Legg til kjønn tilslutt hvis dere har barn fra før :)

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har brukt chinagold.com, som mange "sverger til" og resultatene mine er:

Nr 1: Kalender: jente UL:gutt Resultat: gutt

Nr.2: Kalender: gutt UL:gutt Resultat; gutt

Nr.3: Kalender: jente UL: jente...Så får vi se om det er jente som kommer i april 2010 :-) Er egentlig ikke i tvil - så tydelig at det var gutter de 2 første gangene, og det var heller ikke vanskelig å se at det var jente denne gange:-)

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

• 5 uker senere...

Hei!

Vi har 3 stk, gutt og to jenter, alle tre gangene har kartet stemt og likeså ultralyden. Jeg har sjekket testen jevnlig de siste 13 årene, og "testet" venner, familie og pasienter, min konklusjon er at den stemmer forbausende ofte, men en får ta den for det den er..

Jeg har termin første mai og bursdag andre mai. Betyr det at kjønnet ikke er bestemt ennå, men avhengig av om barnet blir født på termin eller ikke?

Å tro på denne kalenderen er avfeing av all vitenskap og fullstendig naïvt spør du meg.

Men det gjør du sikkert ikke......

Var på ul i dag og kan bekrefte for vår del at det IKKE stemte. Men magefølelsen min derimot, den stemte;) Har hatt en følelse på at det har vært en gutt hele tiden, men i kalenderen stod det jente. Har også fått mange "sikre" bedømmelser fra både eldre og yngre på at jeg gikk med en jente, pga måten jeg har lagt på meg, hvordan ansiktet har forandret seg osv. Samme med kjerringrådene jeg har lest. Hihi:) Så ser ser man hvor feil de kan ta. Ikke hør på hva noen andre sier, men lytt til din egen magefølelse. Gjerne den som stemmer mest;)

• 2 måneder senere...

spennende dette her.. jeg har ingen barn enda, men har sjekket ut for moro skyld de gangene vi har forsøkt.

Det som derimot er morsomt er at det stemmer med alle fem tantebarna mine, det stemmer også med meg og min kones søsken. De eneste det ikke stemmer på, er min kone og meg.. Vi skulle vært gutter...

jaja... noe å tenke på?! ler

kommer an på hvilken fødselskalender du ser på. Men det er ikke sikkert. Det er 50/50 sjanse for om det stemmer, akkurat som det er 50/50 sjanse for at du får enten gutt eller jente.

Hos meg stemte det ikke her inne, men det stemte på babyverden og chinagold.

jeg tror det er ren og skjær tilfeldighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...