Gajsa Skrevet 9. november 2009 #1 Del Skrevet 9. november 2009 Hei dere! Jeg blir så frustrert over å lete etter rette barnevogna..! Det er en jungel av vogner, man skal lese tester, passe på ditt og passe på datt.... Vi har veldig god tid på oss, så jeg håper at noen har erfaringer de vil dele med oss.. Jeg er først og fremst ute etter en duovogn, eventuelt kombi. Den kan gjerne ha tre hjul, eller to store bak og to små foran. Jeg har Brio Go på førsteplass (dette endrer seg fort). Denne ser veldig snedig ut, lett å legge sammen, lett å trille osv.. Er det noen som har noen erfaringer med denne? Jeg lurer litt på hvordan den er på vinterføre, hjulene ser ikke så vintertilpasset ut... Min søster har også sagt at det er et must med full liggestilling på sportsedelen, noe som det kan se ut til at Brio Go ikke har... har noen noe formening om dette? Jeg har også sett på Buggaboo Cameleon, men denne blir litt for fancy for min del... Ellers synes jeg Teutonia Spirit er fin, er det noen som har noen erfaringer med den? Jeg har hørt noen si at den tipper lett....? Til sist har jeg også sett på Emmaljunga Nitro City, den ser litt klumpete ut synes jeg.. Erfaringer? Som sagt er Brio Go for tiden førstevalg, Teutonia Spirit andrevalg... men - som også sagt - endrer dette seg fort utfra erfaringer andre deler med meg... Håper jeg får masse tilbakemeldinger, OGSÅ OM DERE HAR ANDRE VOGNER Å ANBEFALE!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
chili_ Skrevet 7. desember 2009 #2 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg er like forvirret som deg, faktisk mer nå enn jeg var i går. Har i dag snakket med ei som selger (og bruker) vogner og fått noen tips, men ble like usikker når jeg begynte å søke på nettet etter erfaringer. Brio Go sa hun har små hjul foran, og de var ikke så gode på alle underlag. Jeg hadde mest lyst på Maxi Cosi Mura 4 tidligere, men den er ikke tilpasset norsk vinter med så liten kalesj og lite lun sportsdel. Det jeg nå har fått anbefalt er Teutonia s3 eller TFK Joggster, men jeg ønsker å kunne snu sportsdelen og det lar seg ikke gjøre med sistnevnte (det har visstnok kommet en ny modell som er til salgs i Tyskland). Har også lest en del negative erfaringer med Teutonia. Noen sverger på at 3-hjulinger er stabile, men så leser jeg at andre har opplevd alvorlige ulykker med slike. Blir jo litt skremt av slikt! Mine kriterier: - Vendbar sportsdel - Romslig og lun hardbag - Helst lufthjul (ikke helt bastant på denne) - Svingbare hjul foran - Relativt lav vekt - Mulighet for å feste bilsete på (helst Maxi Cosi) - God vintervogn for sne-/isføre og kalde dager - Nett vogn som kan brukes i trange lokaler Bonus om jeg får: - Håndbrems - Regulerbart håndtak - Mygg/-luftenett i kalesjen Ser ikke ut til at jeg finner ei vogn som innfrir alle disse kravene, men tar gjerne i mot tips om noe som er veldig nært! Bryr meg forøvrig lite om moter, dill og dall så lenge jeg får de funksjonene jeg ønsker. Vogna vil bli mye brukt ute på vinteren, og litt mindre innendørs og i by. Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141102475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. desember 2009 #3 Del Skrevet 7. desember 2009 jeg har en Urban Jungle Mountain Buggy, og elsker den. Den er lett å slå sammen, den veier bare 10kg, den er designet for både å kjøre i by, på brostein, trange butikker osv... og for å gå på tur i fjell og terreng. Den er god å bruke på snø og tar liten plass. Jeg koser meg spesielt når jeg er på steder der større vogner strever, som f eks på buss eller i terrenget, der det er kjempeenkelt for meg hehe. Eneste bakdelen er at den er lang når den er slått sammen, så du må passe på at du har plass til den i bilen. Vi har ikke bil, så for oss spiller ikke det noen rolle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141102652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke X 4 Skrevet 7. desember 2009 #4 Del Skrevet 7. desember 2009 Her er iallefall forskjellige erfaringer fra Go på snøføre (kommer sikkert flere kommentarer der nå framover): http://forum.nybaktmamma.com/barnevogner-f307/noen-som-kan-svare-meg-ang-brio-go-636139/ Emmaljunga Nitro city vant i allefall en test nå nylig, sammens med Bugaboo cameleon (har sistnevnte og er veldig fornøyd) Vanskelig å anbefale deg en vogn, har selv måttet prøve ut mange Men jeg kan gi deg noen anbefalninger sånn generelt: Best trillekomfort får man av luftdekk. Muligheten til å ha barnet vendt mot deg (og fra deg, for såvidt...valgmuligheten mellom disse) har iallefall vært av stor betydning for oss Jeg har hatt flere Mountain buggy UJ. Fantastisk god å trille, helt suveren. Men barnet MÅ sitte fra deg i sportsvogndelen og bagen er lite lun, så fra nyfødt vil jeg ikke anbefale den. Samme problem med "baby sitte vendt fra en" finner du med bla. TFK og EW sky. Hvis du ikke må ha svingbare forhjul vil jeg anbefale deg å ta en titt på Brio happy med luftdekk. Den er faktisk like god å trille som MB, bare med 4 faste hjul. Byttet ut min MB i den, faktisk Teutonia spirit har jeg hørt skal ha kort rygg og er angivelig ikke god på snø, den har visstnok heller ikke så god demping. Hadde lenge lyst på den, men slo den fra meg da majoriteten av erfaringer sa nettopp dette. Lykke til med valg av vogn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141102765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gajsa Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 8. desember 2009 Tusen takk for svar, det er veldig greit å høre fra dere som har erfaringer! Jeg tenker jeg venter litt utover vinteren for å høre om det er noen flere erfaringer med snø og GO.. Det blir nok mange runder med tenking før vi bestemmer oss, dette er jo en hel vitenskap!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141104342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glad tobarnsmamma Skrevet 12. desember 2009 #6 Del Skrevet 12. desember 2009 Chili; hvilke underlag sa selgeren din at brio Go ikke var god på? Etter å ha hatt denne vognen lenge nå, fatter jeg ikke hva hun snakker om. Jeg har hatt mange vogner, og brio Go er min favoritt. Det at den ikke har full liggestilling bekymret meg litt når jeg tenkte på å kjøpe den, men liggestillingen er så nær full at det ikke er noe problem, til og med for små babyer. Den har fantastisk god fjøring, noe som gjør den fabelaktig på alle slags underlag. Og vi har kjørt den på all slags ulike terreng og underlag. Ingen problem! Den laaange kalesjen er også vanvittig god og lun, babyen ligger så beskyttet inni der. Jeg er avhengig av å kunne ha barnet vendt mot meg, så det er også bra. Eller har den utrolig god plass til all mulig bagasje i handlekurven under. Og den tåler mye tungt. Den har lang rygg, som gjør at den holder ut vognperioden. Jeg har hatt OTH uj, Easywalker sky, Teutonia Spirit s3 (som vi forøvrig likte veldig godt, men den er kort i ryggen, og har ikke så god fjøring som Brio Go), Teutonia Mistral s, emmaljunga edge duo, +++. Ingen slår Brio Go for vår del. Vi er en gjeng venninner med små barn som har hatt vogndilla hele gjengen. Og vi ble aldri enige om hva som var den beste vogna. Men nå har nesten samtlige endt opp med Brio Go - og ingen av oss som har kjøpt den har byttet den ut igjen. Vi liker den så godt!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141124163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gajsa Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 15. desember 2009 Mor til 1, snart til 2:) ; Jeg har vel egentlig nesten 100% bestemt meg for Brio Go, den får jo knallbra kritikker av så og si alle som har prøvd denne. Jeg er litt skeprisk til snø; er det mye snø der dere bor? Har du prøvd å trille den i snø? Dersom den er god på snø også, så blir jeg å velge denne, bor i Nord Norge, så dette er en veldig viktig faktor.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141137510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke X 4 Skrevet 15. desember 2009 #8 Del Skrevet 15. desember 2009 Nå er jeg ikke Mor til 1, snart til 2. Men kan svare deg på ditt spørsmål om Brio go på snø i NORD NORGE Spørs hvor du bor nordpå. Jeg har bodd i Finnmark og har idag Bugaboo. Ville ikke anbefalt en vogn med små forhjul, atpåtil uten mulighet for vinterhjul, eller å vende styret (som Go er) om man bor nordpå på et sted hvor vinteren er lang, og det pleier komme en del snø. Du kan jo alltids prøve, men er nesten skråsikker på at du kommer til å bli plaget, og slite med å komme deg frem over alt, i all slags vær med den vogna. Har du derimot en annen vogn i tillegg, og bare skal bruke Go når været er fint og veiene er godt brøyta, går det nok fint an. Men sats isåfall på å ha en vogn i tillegg. Det er i allefall mitt råd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141138578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gajsa Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 15. desember 2009 Takk for svar, jeg har også tenkt litt på dette...Bor i Nordland, og er litt skeptisk til de små hjulene på snø.... Hmmm....Blir litt tullete av dette!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141139739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #10 Del Skrevet 15. desember 2009 Teutonia Spirit funker ypperlig på vinterføre synes jeg. Nå bor vi riktignok i Oslo - men den vinteren jeg gikk hjemme med min første var det mye snø - og turer både i bygater og i nordmarka foregikk uten problemer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141140391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chili_ Skrevet 1. januar 2010 #11 Del Skrevet 1. januar 2010 For å svare Mor til 1, snart til 2: Selgeren sa de små forhjulene ikke egnet seg på vinterføre. Det høres jo logisk ut, har du andre erfaringer med dette? Jeg har nå 3-4 vogner på lista som kan være aktuelle, men det er minst en ulempe med hver av vognene som gjør at de ikke er favoritter.. Emmaljunga City Cross så ut til å være redningen helt til jeg oppdaget at man ikke kan feste andre bilseter enn produsentens egen på understellet. Bummer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141198500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #12 Del Skrevet 1. januar 2010 Jeg har skikkelig vogndilla og har til nå hatt 10 vogner til min sønn som nettopp ble 2 år. Nå ventes neste baby og jeg må si at denne barnevogngalskapen går til hodet på meg. Har blitt skikkelig kresen og kravstor etterhvert som jeg har prøvd det meste på markedet, og man ser mer og mer hva man savner. De fleste vogner har mye bra, men den perfekte vogna som har ALT jeg vil ha - den finnes ikke Desverre. Det jeg kan konkludere med gjennom disse vognene er som ei sier over her at lufthjul gir en genial trillekomfort og behagelig demping. Vognene jeg har hatt med lufthjul har alle vært supre, så på vogna til den nye babyen er lufthjul et veldig sterkt kriterium. Bugaboo hadde jeg om sommeren, og vogna var flott og forseggjort. Det lyste av kvalitet og geniale løsninger, men de to små framhjulene var ubrukelige - og som sagt jeg hadde den om sommeren! Ikke vinterføre. Bor i en by med mye brostein og da kunne man bare kaste hele buggisen At man i tillegg måtte dele vogna to for å få den sammen/inn i bilen var også en fryktelig ulempe. Har hatt vogner med tre hjul, fire faste hjul, og to svinghjul foran. Fire faste hjul er desidert det beste! De andre er supre på handlesentere og i små butikker, men alt i alt er fire faste hjul det mest praktiske - ihvertfall for vår del. De er stødige og kommer seg frem overalt. Så neste vogn her i gården blir en emmaljunga mondial duo - white croc leatherette. Har prøvetrillet den og studert den opp og ned og i mente - og er VELDIG klar for å prøve ut en emmaljunga Ble overrasket over at disse faktisk blir produsert i Sverige. Så og si alle vogner blir jo produsert i kina nå, så satser på god kvalitet og ikke trykknapper som spretter av, dårlige håndtak og jalla løsninger Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141198772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
chili_ Skrevet 1. januar 2010 #13 Del Skrevet 1. januar 2010 Tusen takk, Anonym, det var virkelig nyttig informasjon! Jeg skal se litt nærmere på vogner med fire faste hjul, jeg tror også at ei praktisk trille vil være mer aktuell dersom det blir behov for noe lett og nett til bybruk. Mesteparten av trillingen det første året vil foregå utendørs på vinterføre og da bør jeg nok prioritere den delen. Aberet med Emmaljunga er som sagt at man ikke kan bruke andre bilseter på understellet, så jeg må vurdere et annet merke. And so the search continues.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140950262-gode-forslag-brio-goteutonia-spirit-emmaljunga-nitro-city-hmmm-mye-%C3%A5-velge-mellom/#findComment-141200268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå