Gå til innhold

MB Urban Jungle m bag som babyvogn, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Vi har jo falt pladask for Mountain Buggy Urban Jungle som passer vår bruk perfekt. Men så er det noen som mener at bagen er alt for kort og lite dyp til at den er bra som babyvogn. Er det noen som har positive eller negative erfaringer med dette? Jeg får en jente i februar, så vil uansett ikke trenge plass til vinterpose rundt 6-7. mnd, siden det er midt på sommeren da.

Takknemmlig for svar.

Fortsetter under...

Har brukt den som babyvogn og skal det nå igjen. Er kjempefornøyd med den jeg altså. Bagen er kortere enn feks Simo kombi men den er like dyp. I tillegg er den bredere slik at det faktisk er bedre plass i bredden. Og de fleste unger vil jo ikke ligge flatt i vogn noe særlig lenger enn til 5-6 mnd, hvertfall har ikke mine det!

Godt å høre, da tror jeg vi går for det! Tok dere babyen rett over i sittedelen til MBen da i 5-6 mnds-alderen eller hadde dere noen annen vogn der dere kunne ha babyen vendt mot dere?

Har hørt så mye forskjellig om dette å ikke ha babyen vendt mot seg, og jeg er førstegangs, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro:)

Sportsdelen skal ikke brukes før barnet er 6 mnd, men det må jo selvfølgelig vurderes ut fra ungens størrelse og hvor stødig han/hun sitter selv. Var ikke noe problem for oss, for da var det vinter og hadde pose og skinn oppi sportsdelen. Og det var ikke noe problem å ha henne vendt fra meg. Hun jenta vår hatet å sitte i simo kombien vi hadde før, hun satt og snudde seg hele tia. Så hun ble som en helt ny unge når hun fikk sitte og se framover og følge med på biler og folk. Du må rett og slett bare prøve deg fram!

Etter å ha lest veldig mye her inne at jeg som mor skadet barnet mitt ved å ha det vendt fra meg brukte jeg ganske mye tid på å tråle finn etter en billig vogn som var vendt mot meg. Var for sent ute til å få napp på de vognene jeg var ute etter så da måtte jeg bare begynne å bruke sportsdelen med en gang. Og det har jeg bare gode erfaringer med. Byttet fra bagen da han var 6 mnd. Hadde vognen flatt de første mnd men etterhvert begynte han å dra seg opp, så da var det bare å sette han opp. Har vært veldig fornøyd med bagen og. Simo duo har jo en mye romsligere bag og man får plass til vinterpose lengre, men det vil ikke du ha brukt for. så du kan trygt bytte og kose deg med lange trilleturer:)

Vi vurderte Urban og Easywalker og fant ut at Easywalker var bedre på flere områder.

Blant annet bagen. Bagen til Easywalker er mye større:) og har en tykkere madrass. Den er også mye enklere å feste på understellet.

Begge er nok gode vogner. Men vi var ikke i tvil. Ta en titt så slipper du iallefall å angre:)

Annonse

Vi hadde den som babyvogn til 07-gutten, men jeg likte ikke å måtte bytte til sportsdelen ved 5 mnd., så jeg kjøpte en brukt Simo bagvogn som jeg brukte som hovedvogn fra 5 mnd. og faktisk fram til han var bikket 12 mnd. Den har plate i ryggen slik at han kunne sitte oppe og se seg rundt. Da han var året så gikk det greit med framovervendt sportsdel.

Denne gangen har jeg fortsatt Urban Jungle, men skal også ha en Simo duovogn slik at jeg har en vogn med stor bag og med vendbar sportsdel. Dels også fordi 07-gutten enda bruker Urban Jungle selv, og det er en av få vogner som tåler mer enn 15 kg i sportsdelen.

Vi har brukt urban jungle til gutten vår. Vi er kjempefornøyde. Den er også meget slitestertk. Vi er mye på farten, vogna går inn og ut av bil og fly ofte og det er ikke en skramme eller tegn til forelding. Nå som vi venter på nr.2 blir det en tvillingvogn i samme serien. Lykke til med et godt valg.

Hei. Jeg vurderer TFK og Urban Jungle selv. Tror det blir TFK på oss. Den har større bag enn UJ. Har selv en Simo kombi etter førstemann, og tenkte at den kan brukes som sportsvogn i starten hvis det blir ubehagelig å ha den lille vendt fra meg. En gammel sportsvogn får du lett tak i billig, og det kan uansett være kjekt å ha en til å bruke som sovevogn i barnehage. Da slipper du å drasse vogna så my til og fra. Simo sportsvogn er ypperlig til denne bruken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...