Gå til innhold

Hvilken str har dyner til sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og hadde egentlig ikke tenkt over dette, før jeg skulle ønske meg sengetøy til babyen og noen spurte hvilken størrelse, hehe.

Hva er det som er vanlig mål på dynen man bruker i sprinkelseng? Og så bruker man vel gjerne en liten tynn pute, er det noe standardmål på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i førsten brukt de aller minste, tror det er 60x80, den passer også i vogna. Så etter den bruker jeg 80x100. Den bruker jeg til de er ca 1,5 år. Spørs litt hvor stor ungen er. Så bruker jeg 100x140. Jeg har ikke gitt de pute før de får stor seng. Litt over 2 år. Jeg har minst mulig løst som de kan få over ansiktet i senga.

Skrevet

Jeg har kjøpt 65x80 til vognen og 80x100 til sprinkelsenga. Det er dette som er det vanligste :-)

Jeg er også førstegangs så forhørte meg i en butikk. Pute er det veldig få som brukte, og det beste er å la være. hun sa at jeg kunne evt se etter at hun er født om hun er utilpass, da kunne jeg kjøpe en pute å se om det hjalp!

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Tenkte å sy noen sett selv også, og da er det jo greit å vite hvilke str det finnes dyner i..!

Skrevet

Jeg hadde 80 x 100 til å begynne med, men gikk ganske raskt over til 100 x 140

Skrevet

begynner med 60x80 og bytter til 80x100 når hun trenger det...greit å ikke ha for stor dyne til å begynne med - kan være tungt over ansiktet dersom hun skulle klare å dra den opp...

og jeg har også pute - har en svigerinne som jobber på nyfødt intensiv og hun anbefalte å bruke pute...er visst sånn at ungene ikke skal kunne snu på hodet så lett og er forbundet med mindre fare for krybbedød... ja ja... hva som stemmer vet jeg jo ikke 100%, men jeg starter i alle fall med pute og ser om hun liker det... (er sånn nyfødtpute som er ca 1,5 cm høy)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...