Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 H*n har spist minimalt(!!) med søtsaker, ei heller drukket brus. Drukket noe juice fra nestle, men ikke så mye at det burde resultere i misfargede tenner.. Er det bare slik at noen barn ikke få kritthvite tenner??
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Noen har gule tenner, slik er det bare;) Jeg har selv aldri hatt helt hvite tenner. Og mine tenner er sterke;) Det sies at gulaktige tenner er sterkere enn kritthvite tenner;)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Jeg trodde at så små barn skulle ha hviiiiite tenner, men glad det bare var uvitenheten min som har gjort meg bekymret:) takk:)
Gjest Tale30 Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Den ene fortannen til jenta mi 10 mnd har vokst ut med misfargind. Jeg har bekymret meg litt selv, men alle sier at det bare er slik som skjer..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Det som er litt rart er at mini sine tenner er hviterer helt på tuppen av tennene, men at resten av tannen er noe gulere.. Bør jeg ta h*n med til en tannpleier?
Gjest Tale30 Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Det skader jo ikke å få en konsultasjon. Vi kommer til å ta jenta til tannlege dersom vi ser at enkelte av tennene er misfargede og andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Har barnet fått antibiotike? det gir misfarging. bruk bittelitt voksentannkrem med slipemiddel, så blir det borte..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Ikke atibiotika, men efederin har h*n fått i perioder.. og solvipect..
Bunnies by night Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Tenner er forskjellige - slik er det bare:) Tenner burde ikke være kritthvite - det er ofte et tegn på svake tenner. Så tenner med gulskjær i er faktisk heller å foretrekke;)
Bunnies by night Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Medisiner kan gi misfarging, høyt fluorinnhold i vannet kan gi flekker, eller det kan skje under emaljedanningen før tannen bryter frem. Ikke unormalt. Jeg ville gått til tannpleier dersom flekkene var brune... det kan være karies.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 Jeg ble så glad når jeg leste dette, for jenta mi har også gule tenner, spesielt oppe mot roten. Jeg har trodd at det er tannpussen det skorter på, men der har vi gjort så godt vi kan . noen dager får vi pusset godt, andre dager nesten ikke i det hele tatt.. Men kanskje vi skulle også tatt henne med en tur til tannlege? Ikke at jeg tror hun åpner munnen frivillig men.. Men det trenger altså ikke være noe galt heller? Hurra Hun er snart 18 mnd forresten.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 Men det er på en måte ikke flekker.. hele tanna, bortsett fra tuppene, er misfarget.. ser ut som det heller mer mot gult enn brunt, men er ikke så lett å få h*n til å gape slik at vi får sett skikkelig etter. Veldig godt å se at dette er normalt, og til og med bra, da dette er et tegn på sterke tenner:) I tillegg fortalte mine foreldre at jeg også hadde litt misfargede tenner da jeg var liten. Kanskje det er arvelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå