Gå til innhold

Hvilken vogn skal jeg velge - trenger tips!!!

Anbefalte innlegg

Dette er mitt tredje barn, og til de to første hadde vi Simo dypvogn, som jeg var utrolig fornøyd med!!! Den hadde veeeldig god plass i bagen, var nyyydelig å trille pga god fjæring, og jeg syns den var veldig fin. Vi solgte denne vogna da Emma var ferdig med den for å få færre ting å lagre på, så denne gangen må vi kjøpe en ny vogn. Men nå syns jeg det finnes så mange å veldge mellom at jeg blir helt forvirra. Det viktigste for meg er fjæringa, tror jeg...det er viktig at vogna er myk og god trille - ikke bare på asfalt, men å på grus og skogsvei.

Hva anbefaler dere - eller hva skal dere ha? Jeg trenger tips og råd og anbefalinger. Jeg syns TFK joggster ser veldig bra ut, men føler 3hjulinger blir ustabile med tanke på å trille tur i marka. Størrelsen på bagen syns jeg å er viktig - vil ikke ha de vognene med så liten bag at ikke man får oppi en god dunpose.

Jeg har termin i juli, så jeg tenker det er ok at babyen kan bruke vogna over vinteren med god plass i bagen. Hva syns dere?

Fortsetter under...

Hvis d viktigste er fjæring og god plass i bag ville jeg nok satset på Simo Duo eller Emmaljunga Mondial eller Emmaljunga Duo Edge med classic understell (best fjæring i d i forhold til sport understellet). Eneste minuset er at de er tunge og tar stor plass, men om ikke d har noe å si er jo disse midt i blinken ;-)

Ingen av trehjulingene har samme fjæring som simo/emmaljunga.

Jeg har selv prøvd ganske mange vogner og d er plusser og minuser me de fleste, d spørs bare hvilke kriterier man har.

Lykke til!

Hei.

Du har nok rett - plusser og minuser med alle sammen. Men jeg heller veldig mot Simo igjen - er bare det at jeg nesten ikke finner ren dypvogn lengre - det er kun kombi eller duo - å jeg liker ikke sportsdelen på slik en sportsvogn - syns den blir veldig klumpete på et vis. Når jeg trenger sportsvogn, ønsker jeg heller å kjøpe en lettere og litt stilig vogn - ikke fullt så viktig med veeeldig mye fjæring da, føler jeg.

Men vi får se - tusen takk for svar :)

Det er fryktelig dumt at simo har sluttet med rene bagvogner ja :( Men er det alternativ å kjøpe brukt? Ligger mange på finn.no som er fint brukte. Ellers er det en mulighet å kjøpe duovogn og så selge når man er ferdig med bagen. Ofte tilbud på simo duo ett eller annet sted, så trenger ikke bli så alt for dyrt.

Ellers skal brio happy med teleskop light understell være veldig bra, men den har kortere bag. Er vel 5-6 cm kortere, og det har jo litt å si.

Høres ut som vi har omtrent de samme kravene, *tutta&gutta*. Ja, det spørs om det blir en brukt fra finn.no eller en duovogn, ja - litt tidlig enda, så vi får se når det nærmer seg :)

Takk for svar :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...