Gå til innhold

Hei alle sammen:)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:) Hvordan går det med dere og graviditeten?

Gleder meg sånn til jeg (og min kjære) kan fortelle hele verden at vi skal barn:)

Etter at jeg har vært dårlig i ca 2 mnd nå lurer jo folk på hvaa som feiler meg.. og det skjønner jeg godt:)

Er vanligvis veldig sosial, men pga formen har jeg ikke klart det noe særlig. Må gang på gang avlyse avtaler pga kvalme, svimmelhet el. Og nå har jeg brukt opp alle unnskyldninger føler jeg. Det er jo så fælt å "lyge" oxo.

Men på onsdag skal jeg til legen og er alt som det skal være, så skal alle få vite den egentlige grunnen:):) Fytti katta som jeg gleder meg:):):)

Og ikke mins- krysser fingra:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140948425-hei-alle-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei

Jeg har å vært og er kvalm og veldig svimmel. De første ukene hadde jeg lyst på alt av mat, nå klarer jeg så vidt å presse i meg mat. Sterke lukter er uutholdelige! Siste uken har jeg tilbrakt i senga eller på sofan, og jeg er totalt ubrukelig. Vi har fortalt det til mine foreldre og en venninne(som også er gravid), hadde tenkt å vente nærmere jul til å fortelle til resten av nærmeste krets, men siden jeg er så dårlig, er det så vanskelig å holde hemmeligheten. Så regner med at vi forteller det når vi har vært på svangerskapskontrollen. Skal dra å ta en ultralyd undersøkelse idag for å få en skikkelig termin. Gleder meg så. Håpe virkelig at jeg er lengre på vei enn jeg tror, sånn at den dårlige formen forhåpentligvis gir seg fortere! :D

Håper alt går bra med deg/dere :)

Ja, jeg veit. sterke lukter er fryktelig, men reagerer på en del andre lukter også. Huff og huff:) Men det blir vel bedre snart håper jeg.

Ble terminen som du håpet på? Jeg har 1.juni i følge ultralyden jeg tok helt i starten av svangerskapet. Da var det så tidlig at man ikke hørte hjertelyden, så gleder meg til neste for da kan vi vel høre den:)

Masse lykke til håper formen din blir bedre snart:)

hei hei igjen

Terminen ble ganske lik den vi har gått etter, er 8 uker og 4 dager, så terminen er 16 juni. Da jeg var hos legen ble jeg sykemeldt til i midten av desember, og fikk noen tabeletter for kvalmen min. De heter Largactil, noen som har kjennskap til disse?

Igår fortalte vi det til min nærmeste familie og venner, selv om det er tidlig, om ting skulle gå galt, har vi kanskje lyst til å dele sorgene med disse å. Siden jeg er så dårlig, syntes jeg det var så vanskelig å lyge på seg annen sykdom, omgangsyken varer oftes ikke så her lenge...

Men det var utrolig å se bildene av hjertet som banket og høre lyden. Den er enda så liten at den har jo ikke konturene av en baby enda, men greit selv for meg å se grunnen til min elendige form. Man får liksom litt ekstra energi til å holde ut!

Annonse

Skjønner veldig godt at du vil fortelle det nå ja.

Og gøy med ultralyd:) Tenk på neste gang du ser babyen. Da har den sikkert vokst seg så stor at du kan se konturene og mere til. Spennende:)

Jeg var på førstegangskontroll i dag. Men ble litt skuffa i grunnen. Trudde jeg skulle få høre hjertet i allefall.. Men det ble jo "bare" snakk og tatt prøver.

Derfor ordna vi med time til ultralyd i morra hos privatlege. Gleder meg stort:)

ja neste gang blir det stor forskjell!!

Er veldig glad for at vi tok UL.Som du sier så er det spesielt å høre hjertet, man blir litt roligere! Selv om det var privat (800kr), var det verd pengene for vår del! Neste gang får vi forhåpentligvis se om det blir gutt eller jente, ville ikke vite det sist, men syns det blir spennende nok selv om man vet hva det blir! Masse lykke til imorgen, fortell hvordan det gikk :D

Nå har vi vært hos privat og tatt UL. Ja, det var veeeldig verd pengene:)

Denne gangen så vi barnet helt klart, med hertebank og alt( det så vi ikke sist skjønner du). Lå så fint til med fingrene i bedende posisjon:D Føttene lå i kryss. Dette var stort altså:)

Så gled deg masse til neste gang du skal:)

Jeg er 11+5 nå. Var bare 4- 5 uker sist. Tenker på hvordan det blir i uke 18 da neste UL er:)

Trur jeg vil vite kjønn, men er enda litt usikker. Spennende blir det i hvertfall:)

ah så koseli å høre!!

Da vi var på UL sa legen at den beste tiden for å ta UL bilder av babyen var rundt uke 12, (for å få bilde av hele babyen på ett bilde, rundt uke 17 er den blitt så stor at man bare får deler av den på bilde) Så kan tenke meg at det var spennende!! Vet ikke om vi klarer å vente i 6 uker til neste!!

Men hadde litt lyst til å kanskje ta en 3D UL etterhvert. En venninne har akkurat gjordt det, å det var utrolig morsomt å se!

Jeg er fortsatt "sofaliggende", prøver å få i meg mest mulig mat, men det er så innmari vanskelig, har gått ned 6 kg siden jeg ble gravid, og jeg er 9 uker på vei. Skal til New York om 2 uker, vet ikke hvordan det skal gå! En av grunnene vi skal dit er jo all den fantastiske maten, å nå klarer jeg jo så vidt en toast!! Men håper jeg er blitt bedre på 2 uker.. x fingrene!

Trur nok vi må ta en 3D jeg oxo. Så søstra m sine da hun var gravid. Og det var sjukt å se:)

Har faktisk ikke tenkt på at den blir for stor til helbilde senere. Er det noen tid de anbefaler 3D UL?

Høres ut som du har det en hel del verre en meg med formen. Føler veldig veldig med deg. Håper tablettene dine funker så du kan holde på maten. Søstra mi hadde det på samme måten. Hun gikk ned masse i starten, men etter ei stund begynte hun å legge på seg. X-er fingrene for deg!

Jeg for min del har lagt på meg en god del. Fikk virkelig sjokk da jeg gikk på vekta på 1.gangskontrollen i går. Håpet nesten at det skulle være 2-3-4 babyer der inne. Men neida:) Håper jeg ikke legger på meg så mye mere for da blir jeg jo ei julekule snart.

Men så lenge babyen har det bra får vel jeg tåle det. Og ikke minst gå laaange turer hver dag:)

NY blir stort da! Håper virkelig du blir i form til da. Ååå..jeg vil oxo dit:) Julegaveshopping i NY hadde vært heelt greit kjenner jeg:)

God bedring og X-er fingrene jeg oxo:)

Nei hørte ikke om det var no anbefalt tid til 3D, men tror at den blir best kanskje rundt 6 mnd, kan bare tenke meg at man ser mer "trekk" på babyen.. kanskje noen andre som vet.

Vekta jevner seg nok ut etterhvert skal du se, bra at du er flink å gå tur, skal jeg å gjøre når æ kommer mæ opp fra sofan og får energien tilbake.. har spist mer idag enn tidligere, så regner med at det er et godt tegn! :D

Har ikke turt å ta pillene enda, legen sa opptil flere ganger at de var veldig sterke, og mamma så at jeg måtte spise godt før jeg tok de, å da er jeg liksom like langt, for jeg klarer jo ikke å spise noe særlig. Pepperkaker, klementiner og solbærtoddy er liksom ikke en fullverdig kost.. :) Idag har jeg spist en hel brødskive også :D Tror jeg hadde blitt bekymret om formen plutselig blei knall...

Psyker meg opp å regner med at det blir en fantastisk tur :D

Annonse

hei hei..

Synes jeg merker at det har lettet litt de siste dagene. Klarer å spise mer, og håper energien kommer med :D Har hørt om ingefær teen, men ikke prøvd, skal komme meg på en helsekost snart, eller så kan jeg sende mannen på handle tur :D

Håper dette er et godt tegn på at det ikke blir å fortsette etter 1 trimester.

Har tenkt oss til hytta i helga, håper at frisk fjell luft hjelper :D

Ha en strålende helg

Du skal se det blir bedre snart:) Jeg kan ikke sammenligne formen nå og det den var for litt siden. Noen dager er fremdeles verre enn andre, men det går bedre og bedre.

Skulle bare ønske jeg kunne slutte å reagere på en del lukter. Da hadde det vært topp:)

Send mannen på helsekost du:)

Ha en fin helg på hytta:) Vi har lagt oss inn hos mor vi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...