Gå til innhold

37 år når jeg har termin. Noen som vet hvordan / hvor jeg kan ta duotest?

assisi

Anbefalte innlegg

Hei, er ca 7 uker på vei med nummer tre. Klarer ennå ikke å være trygg på at dette blir noe av,men ønsker uansett å følge opp dette som best jeg kan. Er nå 36 år og får jo ikke tilbud om duotest. Noen som vet om private som gjør dette, eller andre alternativer?

Takk for svar:-) Gøy å være her inne! 10 år siden sist!

Fortsetter under...

Hei assisi..

Jeg er 37 blir 38 innen jeg føder...jeg tok ul i uke 12-13,da kan de lettere avdekke eventuelle kromosomfeil og evt da anbefale deg videre til duo-test.

Alt var bra med spira mi og ul-legen anbefalte ikke duo-test siden alle prøver ved ultralyden var så bra og at fostervannsprøven faktisk er en risiko.Det var ihvertfall det han sa til meg:-))

De kan allerede i uke 12-13 se om barnet har neseben(de med Down-syndrom har ikke det...) og måle nakkefold som er tykkere ved Downs og de to alvorligste kromosomfeilene...De kan også se hjernens utvikling og hjertet allerede da...Nyrer og alt,ja det er helt utrolig:-))

Lykke til:-))

Hei.

Jeg skjønner at du vil ta testen, men jeg tror ikke de private har lov til å utføre fosterdiagnostikk. Har lest her inne på BIM at noen private opererer kun med nakkefoldsmåling med UL, men det er jo ikke så sikker som duotest der man tar blodprøve, UL og mater inne informasjonen i en risikokalkyle for å få ut resultatet.

Hvis du finner ut noe så må du gjerne dele infoen med oss her inne. Kjekt å vite for de som er under 38 år :-)

Ønsker deg lykke til med gravidteten :-)

• 2 uker senere...

Du kan gjøre det på private klinikker i norge. Tror de fleste steder hvor de har ultralyd gjør det. De har egentlig ikke lov, men gjør det likevel.

Ellers så tror jeg du kan få det gjennom fastlegen, dersom du sier du er veldig bekymret.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...