PrettyPink Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg har lyst til å overraske mannen min med en lang-weekend på nyåret. Vurderer London eller Paris. Skal ikke bli noen kostbar tur, så jeg er på jakt etter rimelige hotell som er sentralt og som det går ann å bo på. Noen med erfaringer fra disse byene som har froslag?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 London. Paris er SVINDYRT!!!
♥binna♥ Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Har ikke vært i Paris, men London tre ganger. Det er en fantastisk by som man ikke blir lei av. London er også dyrt, men følg med priser og slå til på tilbud. Dessverre er tilbudene som regel ikke knyttet til helg. Vi dro tirs-tors i august og fikk da en grei pris hos Norwegian.
freebird Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 En kollega av meg har tipset meg om et billig og koselig hotell i Paris, Hotel Jeanne d'Arc i Les Marais distriktet. Jeg vil helt klart dra hit før jeg drar til London, har vært forelsket i Paris før og det var helt bliss..... :-)
Rampongi Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 kun mellomlanda i paris, men jeg er veldig glad i london. Bor alltid i bayswater/paddington-området som er like "over" hyde park og ikke lange gåturen fra marble arch og oxford street. Hotell er generelt dyrt i london og er man ikke forsiktig kan man ende opp med hotellrom der det er veggtilvegg-teppe på badet.. vet ikke hvor mye du har tenkt å bruke på hotell, men jeg hadde villa sjekka både slike samlesider samt hjemmesidene til hotellene. Ofte kan man få litt rabatt om man kontakter hotellet direkte. god tur! hva med roma/amsterdam eller berlin?
PrettyPink Skrevet 8. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2009 Takker for mange tips, er åpen for andre byer også. Jeg var i berlin i fjor så jeg vil gjerne se noe annet. Så har noen gode forslag? kom med dem
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Hva med Praha? Der er det billig ) I Paris koster f.eks en cappuccino 6,50 Euro (ca 60 kr) En brus (under 0,5 l) 80-90 kr...... I say no more...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Krakow, en av de fineste byene jeg har vært i, kjempebillig å spise/drikke. Shopping var helt topp. Norwegian flyr dit billig. Ellers er jeg sterkt anglofil og ville anbefalt London.
It's all about me Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Det kommer helt an på formålet med weekenden. Elsker London, men det blir fort en del stress med severdigheter som ligger med litt avstand og masse shopping ellers. Paris er det lenge siden jeg har vært i, men forestiller meg det som en mer avslappet og romantisk tur, men god mat, turer til Effeltårnet og ikke det typiske London-stresset.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 London. Paris er svinedyrt og butikkutvalget er ikke særlig bra.
Monajenten Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 London! Og om andre alternativer er interessante: Amsterdam. Superkoselig by, lett å finne frem over alt, bra museer, koselige caféer og ikke minst - fantastiske pannekaker:-P
Monajenten Skrevet 8. november 2009 #12 Skrevet 8. november 2009 Da må du ha vært uheldig Renate! Jeg var i Paris i januar, og betalte aldri mer enn 3,50 euro for en brus på restaurant.
PrettyPink Skrevet 8. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2009 Mange gode forsla her ja Formålet med turen er rett og slett en kose tur for meg og mannen min. Det har vært mye jobbing på meg denne høsten og så setter jeg av penger som jeg kan bruke på han. Tenke på en romantisk tur for kun oss to. Har planer om at han ikke skal vite noe før vi reiser, dvs kommer på flyplassen. Håper jeg bare klarer å holde meg
Mom2Two Skrevet 8. november 2009 #14 Skrevet 8. november 2009 Jeg liker London best:-) Selv om Paris er fantastisk flott, spesielt arkitektonisk og kulturelt, så synes jeg dessverre arrogante og frekke franskmenn ødelegger mye.
Gjest sug lut Skrevet 8. november 2009 #15 Skrevet 8. november 2009 Paris uansett pris. London er et høl. Dyrt er det begge steder.
Mor&barn Skrevet 8. november 2009 #16 Skrevet 8. november 2009 Jeg elsker Paris! Fantastiske gater, restauranter, cafeer og smug hvor man kan få roen tilbake, nyte hverandre og virkelig KOSE seg. Men om man er ute etter å "finne på no" er vel london et bedre alternativ, hvor jeg som en over meg føler det er mer stress, mas og jag! Selv om begge er jo millionbyer. Min stemme går til Paris. Paris med mannen, London med venninner. =)
Mrs. X Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 Jeg stemmer for London! Coop har hotelltilbud i London også, har brukt Coop hotellkupp andre steder og det har alltid vært bra hoteller. Ellers kan jeg anbefale Holiday Inn Oxford Circus. Ligger rett ved Oxford Street. Og rett ved Selfridges og Debenhams. Ikke langt til Marble Arc etc. Vi fikk ihvertfall en god pris der. Helt ok hotell til å være i London.
PrettyPink Skrevet 8. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 8. november 2009 Noen som har vært i Riga eller Tallin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå