Gå til innhold

Kan man virkelig ha pms uten el????

Anbefalte innlegg

Skrevet

For har tydelige "mens kommer snart" symptomer. Et par kviser på ryggen. Klør og stikker i puppene. Murringer, ryggverk. Tydelige blodårer på puppene og i lysken og utover. Kan jo ikkje innbille meg kviser og blodårer vel!?!??! Hallo!?

Derfor... er det mulig å få pms UTEN å ha hatt el!??!?! Trodde liksom pms'en kom fra den folikkelen eg, som slapp egget. (hormonene derifra som gir pms) Eller har eg misforstått kanskje??

På FF (fertilityfriend) spurte eg noen, og fikk til svar at det var tegn på at blødningen snart kom.....men ikkje hatt el (p.g.a. charten)

Noen som har fakta? Synspunkter? Eller bare en liten mening??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det kan jeg ikke noe om, for jeg har ingen forvarsel på mens, den bare kommer den dagen den skal, og da begynner smertene.. ;) Men, fikk du med deg gubben på testehandling i dag?

Skrevet

Hehehe...neii!! Me har noen skikkelig fikse ideer av og til, så eg glømte heile greiene!! *deilig* Så! Der klarte eg én dag til! Hoho!! :P

Skrevet

Hehe, ja, du klarte det gitt.. Flink du!. :) Er så spent jeg, så hvis jeg maser så er ikke det meninga altså.. ;) Bare ivrig! :P

Skrevet

Får stikke på meny i mårra og se om de har tester der..e så dyrt å løpe på apoteket!! Hehe..kan jo bestille noen på nett da men.. E redd for at det blir stoppa i tollen så tar det mange daaager før testene e her!

Okey.. Men eg har altså lest en del på nett nå ang. dette med pms uten å ha hatt eggløsning.. Og det er vel omtrent 50/50 tror eg!?? Noen e heilt imot at det e mulig å oppleve pms uten eggløsningen, andre seier at eggløsninga ikkje har NOENTING å gjøre med pms'en....så... Like klok jaaa!

Men men...ække no å gjøøre. Har komt frem til det at eg ska ta en test en dag nå. Blir den negativ, så skal eg bare slå meg til ro med at eg ikkje har hatt noe eggløsning likevel. Orker ikkje stresse mer. Hehe...Har mannen hjemme heile tia nå, så får jevnlig dosen dersom el skulle fyke forbi meg..

Skrevet

Jeg har i ca et halvt år hatt mens ute EL... Hørt om det som noen av jentene her inne tar? Pergotime eller noe? Det er eggløsningsfremkallende... (Jeg har ikke fått det ennå, gynokologen vil ta tester etter tester før jeg får det)...

Kjennetegn på uteblitt mens er ustabile sykluser, gjerne lange - og av og til kan en spotte/småblø...

Når en får mensen på ppillen - så er det jo mensen uten eggløsning :) Så ja, det er fullt mulig!

Er ofte forstyrrelser i hormoner - enter for mye østrogen eller testosteron som ødelegger. Jeg mistenker at jeg har østrogendominanse - da produseres ikke progresteron, og det er eggløsningshormonet! ...ofte kommer forstyrrelser i hormonen av stress, så stress ned! (prøver å fortelle meg selv det)

Lykke til :)

Skrevet

mente Kjennetegn på uteblitt EGGLØSNING (ikke mens) er ustabile sykluser, gjerne lange - og av og til kan en spotte/småblø...

Skrevet

Hadde lagt meg jeg gitt, så svarer nå.. :) Trodde du hadde bestilt på nett jeg, leste jeg feil da kanskje.. :P Visste ikke at de solgte tester på Meny jeg.. Når begynte de med det?

Det er vel veldig delte meninger om det, så den beste måten er å få et bra svar på er vel å høre med legen om det..

For min del så kan du hatt el, og blitt gravid, men jeg skjønner ikke dette tempe-greiene jeg da.. :P

Skrevet

Hei, drømme. Har sett på ff-charten din, og ut fra den ser det dessverre ut som tanta er på vei.. Vil tippe innen 2-3 dager, men kanskje allerede i dag..? Så hvis du ser an testinga noen dager til tipper jeg du sparer de pengene... Ikke meninga å knuse håpet ditt, altså!

Lykke til videre!

Skrevet

Ja, man får både PMS og mens uten å ha hatt El først innimellom.

Ikke alle kvinner har EL hver månede - men de har likevel PMS og får blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...