☠Diamanda Galas☠ Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 er straks 12 uker, og vi bestemte oss istad for at tiden er inne.det er veldig trangt med sprinkelsenga hos oss, og vi skal ha en snekker til å sette opp garderobe der inna snart... leggingen gikk supert, og han var i drømmeland før kl 20...så da er jeg spent på hvor godt han sover der inne inatt;-)) ----og hvor godt jeg sover;-)
Rampongi Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 ojoj, masse lykke til. Det går sikkert kjempefint. Jeg var beintøff i trynet og mente til alt overmål at tulla mi skulle på eget rom fra dag 1, men der undervurderte jeg mammahjertet mitt gitt. Tulla sover inne hos oss i vognbagen enda og hun er 8 uker nå. Hun blir nok på vårt rom til jul, så jeg synes dere er flinke jeg.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Her er knerten 4 mnd og sover fortsatt på vårt rom. Mest behagelig siden han fortsatt spiser minst 2 ganger på natt Deesuten må rommet hans pusses opp først... og det tar tid å komme i gang gitt
Overraskelsen Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Får jeg lov å spørre hvorfor du ville ha babyen på eget rom fra dag en? Det anbefales jo at de sover på samme rom som foreldrene det første året. Det tror jeg ikke vi kommer til å følge altså, men han blir nok inne hos oss i hvert fall 3 mnd til (han er 3 mnd)
MiMa09 Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Jeg var også sikker på at mini hos meg skulle på eget rom fra dag 1. Årsaken var at jeg trodde både han og jeg ville sove best uten å forstyrre hverandre med sovelyder. Det tenkte jeg helt til han var født, da snudde det brått. Både mammahjertet og alle anbefalinger var med på den avgjørelsen. Og også det enkle med matingen om natten. Godt å bare lempe han over på puppen uten å måtte ut av dyna selv. Nå blir han 3 mnd, blir på rommet vårt hvertfall til vi er ferdig med nattamming, og sikkert enda litt lenger... Men hvordan gikk første natta på eget rom?
Lilli med småtrolla Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Jenta vår er snart 3 mnd. Hun hadde sin første natt på eget rom i natt. Gikk kjempeflott. Sov frå kl 20 til 06. Da fikk hun mat, så sov hun videre til kl 08 Rommet hennes er rett ved siden av vårt, så vi hører med en gang hun skriker. Men vi slipper å høre hverandres sovelyder, og derfor sover alle 3 bedre Vi hadde ikke sett for oss noen spesiell alder, men så snart hun sov rundt ville vi ha henne på eget rom. Vanskligere å venne de av med det desto eldre de er
LineBA Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Heldiggris! Nå ble jeg misunnelig;-) Junior er 7 mnd, og vi har ikke plass til eget rom for ham enda. Men til sommeren har vi bygget på, og da får han eget rom! Det gleder jeg meg vilt til! Har aldri hørt noe om anbefalinger verken den ene eller andre veien, så her er det vel magefølelsen som bestemmer. Min magefølelse sier at det må være vidunderlig å få lov til å kunne snu seg i senga med akkurat så mange knirk som er nødvendig, uten å være redd for å vekke poden! Håper han sover godt fremover også:-D
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Så rart, høres ut som det er mange som vil ha gullet sitt på eget rom. Her i huset blir hun på vårt rom til hun fyller ett. Har ikke lyst til noe annet, jeg! Nå er det sånn at jeg sover som en stein helt til hun begynner å "grynte" etter mat i firetida på natta.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Hos oss sover snuppa i vogna si på stua. Har bare sovet en natt i senga som står på rommet vårt og det var fordi vi hadde besøk. Har vogna stående på stua, men med døra åpen så klart. Så da hører jeg henne fint om hun er våken, men hører ikke alle sovelydene hennes for da får ikke JEG sove. Så når vi skal flytte og får større plass (da er hun ca 5 måneder gammel) får hun eget rom, men jeg skal nok ha dørene åpne eller i alle fall babycallen på!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Dere vet at det anbefales å la barnet sove på samme rom som foreldrene det første leveåret, og ihvertfall til de blir 6 mnd, for å forebygge krybbedød? Hentet fra LUB (landsforeningen for uventet barnedød) sine sider: La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom eller sørg for forsvarlig samsoving Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær. http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/2ADC72B93E4A725541256BE4004561C9?OpenDocument Grunnen til dette er at ved en eventuell pustestopp hos barnet, vil det ha større sjanse for å klare å gjenoppta pustingen hvis det sover på foreldrenes rom. Dette fordi foreldrenes pust kan hjelpe til å starte pusterefleksen igjen. Sier ikke dette for å skremme, men siden det hersket litt usikkerhet om dette tenkte jeg det kunne være greit med litt fakta om temaet fra sikre kilder=)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 9. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2009 jeg er fullstendig klar over at det anbefales at de sover på foreldrenes rom til de er 6 mnd...og dette er jo en av de anbefalingene som forandres for hvert barn man får! i utganspunktet hadde jeg tenkt å la ham sove hos oss til 6 mnd, men nå blir det litt kaos på rommet vårt i forbindelse med opppussing( og det anbefales vel ikke babyer å sove i slike rom heller?) over til hvordan det gikk;-) han sovnet jo godt, men våknet da jeg var inne å sjekket ham før jeg la meg kl 23.ga ham en flaske mme (sover normalt fra 20-ca 5-6 uten mat, men..). så hadde ikke mor hjerte til å legge ham tilbake igjen(han så så liten og ensom ut der inne alene), så han lå resten av natt mellom oss i dobbeltsenga( forsvarlig samsoving m/egen dyne, så jeg ikke får noen på nakken;-)...han sov helt til storesøster kom hoppende inn kl 7. 30;-) ...så jeg vet ikke helt hva vi fortsetter med, jeg...han virker som han sovner hvorsomhelst(har ikke skreket en eneste gang ved legging siden han ble født), så er vel ikke noe problem uansett hva vi gjør;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå