opsi fødeklar Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg har tre barn som er sjuke nå og tok vaksina for en uke siden. Det samme gjorde eldste mann her og han er sjuk nå likevel.. Bør jeg ta relenza som forebyggende?
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Leger og helsemyndigheter anbefaler det til alle gravide. Det er visst bedre enn å ha feber i en uke. Og det skal kun virke lokalt, med minimalt som går over i blodet. Er du langt på vei da? Jeg er kun skaptisk fordi jeg er i uke ni, altså midt i organdannelsen. Er en ok artikkel i Aftenposen som du kan søke opp.
Kiiira Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Hei, syns du burde ta det. Jeg tok selv relenza forebyggende i tre dager (da jeg var ca 20 uker på vei) og merket ingen bivirkninger i det hele tatt. Hadde syk datter og litt symtomer selv - men ikke feber så etter anbefaling fra legen tok jeg bare en dose om dagen, Om jeg fikk feber skulle jeg ta to sa han. Etter bare en dag var jeg mekbart bedre. Nå er det en uke siden jeg tok vaksinen og om datteren min blir syk igjen (er nå påvist svineinfluensa i barnehagen) kommer jeg til å ta relenza igjen. Var forresten veldig lite liv i magen den dagen jeg var dårligst, før jeg begynte på relenza men ble mer liv etterpå. tror spiren var mer slått ut av virus enn medisinen så det gjorde meg også sikker i min sak.
opsi fødeklar Skrevet 8. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2009 Nå har jeg vært å kjøpt den inhalator tingen på apoteket å da bør jeg vel kanskje ta den-. Jeg er 16 uker ca... Så jeg er jo over de første 12.
opsi fødeklar Skrevet 8. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2009 Men så står det jo på pakningsvedlegget; Har ennå ikke påvist fosterskader ved bruk av relenza, men dte er mulig legen din vil fraråde deg bruk av dette medikamentet.. hwebdfh2b Hele det svineri er så frustrerende.. er på en måte glad for å ha det i hus nå, så blir vi ferdig og kan gå videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå