Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Svineinfluensa hysteriet er over oss,og jeg begynner å merke at uroen begynner å slå meg...fler og fler får svineinfluensa.. Tenk om småtten på 14 mnd får det? han er ikke i risikogruppa,og det er jo en evighet til han kan få vaksina.. Har noen hatt barn her med svineinfluensa? Hvordan har det gått? Jeg jobber i barnehage og er veldig utsatt for smitte så er også redd for at jeg skal få det,og overføre sykdommen til noen av barna eller sønnen min...han går også i barnehage:/
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Nå ble ikke lilletupp på 14 mnd testet, for det blir man ikke lenger her. Men jeg er 98 % sikker på at det var svineinfluensan hun hadde. Det forløp seg med to dager med snørr og feber (aldri over 40) og deretter to dager med litt magevondt og diare. Synes det gikk kjempegreit, gav paracet bare to ganger men nå var hun ikke spesielt syk heller.
FruTB Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Det er nok ikke lenge til dere får tatt vaksinen på ham - her (Moss) har de allerede begynt med de små utenfor risikogruppen. Dere får være veldig flinke med hygiene så lenge, unngå steder der mange mennesker samles - osv. Og om han likevel skulle få symptomer på influensa, så går det greit om du får begynt raskt med tamiflu. Men skjønner uroen din godt - er helt lik selv
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Hei. Både jeg og sønnen min har hatt høy feber med snørr,hoste,diare og kvalme. Jeg trodde da at vi kanskje var smittet og siden jeg jobber i helsevesenet fikk jeg testet meg, men den var negativ. Så tror ikke det er så lett og stille diagnose -svineinfluensa om dagen. Er så mange andre virus og div bakterier som florerer nå og som kanskje kan forveksles med svineinfluensa.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Datteren min på 18 måneder fikk bekreftet svineinfluensa i juli. Det startet med litt dårligere allmenntilstand og med oppkast og løs mage. Så fikk hun plutselig veldig høy feber (i løpet av et par timer steg den fra normal til over 40 grader..), og vi kontaktet umiddelbart legevakten. Dagen etter forsvant feberen, og hun var betydelig friskere. Bare litt slapp, og med snue. Selv hadde jeg høy feber en natt, og var betydelig friskere allerede dagen etter. Kun slapp og med kraftig forkjølelse. Er man så heldig å få en mild variant slik som oss, og ikke er i risikogruppen så er det ikke så veldig mye å frykte.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Så bra det gikk bra med henne og deg!...svineinfluensa er sikkert ikke noe værre enn en vanlig influensa..men man blir så redd når man hører om alle unge som dør av det! veit om en herfra som døde av det og han var i 20 åra og ikke i risikogruppa.. Veit de starter masse vaksinering her snart,men veit ikke helt når enda...veit liksom ikke helt hvordan det kommer til å fungere. Er ikke bare å stå i laaaang kø med en liten en:p kanskje de gir han på helsestsjonen?
Gjest Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Vi er ikke blitt testa, men jeg antar det er svineinfluensa vi har jeg og lille på 16 mnd. Det verste for hennes del var ørebetennelsen hun fikk på toppen (hun er ørebarn og får dobbeltsidig ørebetennelse hver gang hun nyser...). Trommehinna på ene siden sprakk og den andre var helt på randen til å sprekke når vi var til legen på mandag, og han mente derfor at det i seg selv var mer enn god nok grunn til at feberen og smertene hennes (men han sa også at det at hun hadde ørebetennelse kunne være "toppen av isfjellet" og bare et symptom på en underliggende sykdom). Da hadde hun så høy feber at selv paracet hver fjerde time ikke fikk den ned under 38. Og hun lå nesten hele dagen i fanget mitt og ynket seg i smerte, sov en liten halvtime rett etter at den ene trommehinna sprakk før det var på'n igjen. Etter påbegynt antibiotikakur ble ørene betraktelig bedre over natta, men det hang igjen litt feber (men ikke mer enn at paracet tok den fint - lå vel på ca 39). Hun var også litt klengete og sliten (sikkert litt hodepine og generelt urven). Etter et par dager på det viset begynte hun å ta seg til halsen, hoste og hun hylte når hun svelget. Nå har hun gått sånn et par dager (svelger greit igjen dog), og er egentlig ikke merkbart syk lenger. Hoster litt og er litt sliten og redusert, men er igrunn seg selv til fulle i lange perioder. Og i dag var hun tilbake på normal døgnrytme etter et par dager hvor hun har "krevd" en ekstra dupp på ettermiddagen. Jeg hadde ikke gjettet svineinfluensa om det ikke var fordi jeg ble dårlig et døgn etter henne, og jeg har i løpet av uka vært innom samtlige symptomer; hodepine, kvalme og magetrøbbel, hoste, høy feber, skallebank, muskel- og leddsmerter osv... Vi har ikke vært i nærheten så dårlig som vi var av sesonginfluensaen i fjor, dog. Og som sagt, for hun på 16 mnd så var det aller verste med det hele ørebetennelsen. Og storesøster på 3 har nok hatt et lite snev hun også - men hun ble aldri mer enn littegranne tufs. Fikk seg en ørebetennelse hun og (ørebarn som sin søster), men ble ikke noe i nærheten like dårlig som meg og lille. Ville trodd det var en mild forkjølelse om det ikke var for at jeg ble såpass dårlig... Det går jo bra med de aller, aller fleste.
Mary Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 VI har ikke hatt det altså, men jeg ser du skriver at du ikke har fått vaksinert... VI vaksinerte jenta vår på 16 mnd på mandag. Da var det vaksinering for risikogrupper og barn under 3 år (uansett om de var i risikogruppe eller ikke). Dette er i Oslo, så det er vel litt forskjellig fra by til by...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå