CMH Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Hun er 9,5 mnd gammel. I natt måtte vi stå opp klokka halv 3 med henne og våke 45 min før vi la oss igjen! Klokka 8 var vi våkna igjen, og idag har hun kun hatt en lur.. Hun sutrer i våken tilstand og nedi senga, vil ikke ha mat i perioder og vil ingenting egentlig.. Sånn har det vært de siste dagene. Hun er ikke varm eller noe, så da er det kanskje en ny tann på vei eller? Hun har 6 fra før.. Det gjør kanskje vondt jo større de blir, å få tenner? Huff, idag er jeg sliten kjenner jeg Mannfolk som maser, en 4 åring som har hengt i beina på meg + et sutrete barn..
Itsrejk Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Kan godt være tann på vei. Prøvd med dentinox? Forøvrig hørtes det der ut som en glimrende natt, synes jeg. Oppe bare en gang og ikke morgen før klokka åtte? Ah...drømmenatt! Det sier vel kanskje mer om nettene her i gården den siste tida...
CMH Skrevet 9. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2009 Har ikke prøvd med dentinox nei.. Den Dentinoxen hjalp ikke forrige gang tennene stakk frem, da var hun 6 md gammel ) Men kan jo alltids prøve da. Da misunner jeg ikke dine netter I need my beauty sleep.. Kan hende jeg er litt bortskjemt når det gjelder den der søvnen hennes, men hun gråter sjelden så mye hvis ikke det er noe som plager henne veldig. Hun har litt eksem enda og, så vurderer å la pappan ta henne med til legen idag.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 hehe, må bare si meg enig med Itsrejk i at den natta der hørtes da ikke så altfor ille ut? Bare en oppvåkning på tre kvarter er jo ingenting;) Sist flisa fikk tann (stor jeksel), sutret hun mye i søvne, sov ekstremt urolig og var vel våken en time eller to midt på natta, hvor hun kastet seg fra side til side, fikk ikke sove stakkar. Varte vel i tre dager, da var tanna kommet mer eller mindre gjennom. Så det kan jo godt være at det er en liten tannstubb på vei hos dere også=)
eplepeple Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Drømmenatt smør du meg ja! Min er våken i 4 timer i strekk om natten hun....i tillegg tar det ca 2 timer å legge henne for tiden, så *misunne*... Men uansett kan det jo høres ut som om barnet er utilpass på en eller annen måte, siden barnet pleier å sove godt. Sikkert tenner ja vet om andre som beskriver det på den måten når tenner kommer. Håper det er tenner her i gården også, for situasjonen er uholdbar......
Itsrejk Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Hehe...får nesten vondt av deg, CMH. Var ikke mye støtte å hente her, gitt. Men selv om vi er mange som sover lite er det klart du blir sliten av å sove mindre enn du er vant til, og mindre enn du forventer. Forventninger er utrolig viktige i denne sammenhengen - det er i hvert fall min opplevelse. Etter ei uke der småtten har hatt vannkopper, og nesten ikke sovet (to netter har jeg sittet i en stol på stua med ham), har jeg nesten sluttet å forvente å få sove. I natt våknet han "bare" to ganger mellom tidspunktet han sovnet for natta (ca sju) og tidspunktet jeg la meg (ca halv ti-ti). Så sov han faktisk til halv fire, var våken i fem kvarter omtrent, og sov så helt til halv sju. Juhu! Sjelden han sover så lenge om morgenen, så det var godt. Fordi jeg forventer masse oppvåkninger takler jeg de få som kom mye bedre enn om jeg hadde forventet å sove natta gjennom (hvilket er sånn ca sju måneder siden skjedde). Når det er sagt: Jeg går jo rundt og er mer eller mindre permanent dautrøtt..hehe...så jeg skjønner godt at du blir frustrert når du får sovet lite. Men hvordan gikk det i natt, CHM?
CMH Skrevet 9. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2009 Mange svar her ja :)Var jo ikke fullt såå ille igår natt liksom, men hun hadde sutret hele dagen og ville kun sove 30 min på dagtid, tok henne sikkert opp 4-5 ganger på dagen etter jeg hadde lagt henne ned opptil flere ganger for at hun skulle ta seg en lur, men hun nekta jo plent... Inatt gikk det faktisk bedre, Itsrejk!! Ikke fullt så mange oppvåkninger, og hun har heldigvis vært blidere idag og sovet to små lurer i følge faren hennes.. Virker kanskje som hun klør litt i munnen så nå knasker hun i vei på en brødskalk, ser ut som hun koser seg med den. Ikke så greit det der, når småttisene får tenner eller er syk som dere sier.. Hørtes ikke greit ut med vannkopper heller, hadde niesen min på besøk igår og hun har nylig hatt det. Da klør de masse tenker jeg? Ikke alltid lett å være liten .
Itsrejk Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Så godt at det gikk bedre i natt og i dag! Håper det fortsetter sånn. Nei, vannkopper var ikke moro. Fire dager med feber, masse ubehag, masse kløe - og (heldigvis) ikke stor nok til å skjønne at han kan klø bevisst. Hjalp med natronbad om kveldene, men det ble noen tøffe dager og netter. Han fikk hundrevis av blemmer stakkar - overalt. Blemmer i hele bleieområdet, både foran og bak...og blemmer inne i øregangene, på øyelokkene, hodebunnen, fingrene osv osv. Ikke artig å være liten i det hele tatt da, nei. Nå er det heldigvis bare skorper igjen (over hele kroppen!), og han får det aldri igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå