Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere mye besøk av svigermor og besøk til de? Jeg begynner å synes det er litt i overkant mye. Og lurer på hva som er vanlig....

Hun er her gjerne en til to ganger i uken samt at vi spiser der en gang i helgen. Det blir tre ganger i uka. Synes dette er litt mye jeg. Eller er det bare hormonene mine tro? ;-) Vi skal jo se andre familiemedlemmer også. hun har et veldig nært forhold til sin sønn som er enebarn. Noe jeg synes er fint, men hun skriver og ringer han flere ganger om dagen. Skriver gjerne hei pusen min på sms. Og vet stort sett alt som foregår.

Jeg begynner å tenke litt på når jeg skal begynne å jobbe og kanskje blir sliten av alt... Hva mener dere der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke en slik svigermor selv, og kjenner at jeg får litt kvelningsfornemmelser av det du skriver. (min svigermor bor i et annet land, så vi har henne mest på besøk over web-kamera og det passer fint ;))

Jeg hadde ikke takla at min mann hadde et sånt forhold til sin mor. Jeg kjenner en mann derimot som har det.. der ringer moren hans omtrent før han står opp for å spørre om han har spist frokost osv.. mannen er gift og har unger..mamman hans ringer nok 5-6 ganger i løpet av en dag og det kan også hans far finne på.. jaja, nok om de..

Jeg synes at det er lov å si fra om at det kan bli litt mye, men det kan man sikkert ikke gjøre. Min erfaring er at slikt sårer mer enn det hjelper. I min familie er vi allefall rimelig hårsåre og jeg hadde nok fått høre det om jeg foreslo at vi trengte mer alenetid uten famlien..

Skrevet

Haha, dette er som å lese om meg selv... Jeg synes jeg ser svigers oftere enn mine egne foreldre, spesielt svigermor. Mannen min er også enebarn, men de har heldigvis ikke noe sånn "hei pusen"-forhold.

Svigermor jobber ikke og har dermed all verdens tid til å ringe, stikke innom, invitere på lunsj og middag etc. Hun er kjempesnill og vil bare det beste, men det kan bli slitsomt uansett.

Jeg tror hun er litt redd for å komme "i skyggen" av mormor, uten at det er noen grunn til det.

Jeg bekymrer meg også for hvordan det skal bli når jeg begynner å jobbe igjen. Det eneste som funker er vel å si fra om at det kan bli litt mye, men som i svaret ovenfor her tror jeg det kanskje kan gjøre mer skade enn nytte i mitt tilfelle. Enn så lenge får jeg bare tenke positivt, det er jo flott at hun vil være sammen med barnebarnet sitt og hun gjør jo som sagt alt i beste mening.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg vet hun mener det i beste mening. Og jeg er virkelig glad for at hun bryr seg så masse.

Føler bare at det blir mer og mer bare og lille gutten min er snart 10 mnd nå. Trodde kanskje det ville avta litt. :-) Min svigermor er også hjemme hver dag, og all verdens av tid. Hun maser aldri på meg, men avtaler uka si med samboeren min, Og gir han dårlig samvittighet hvis det ikke passer. Selv om han ikke ser det.... Jeg er veldig forsiktig med å si noe som helst om svigermor til sambo, nettopp fordi de er så nærme. Uansett deilig å få ut litt ting her:-)

Skrevet

Vi har ikke mye besøk av henne, for hun tør ikke å komme uanmeldt, men vu møtes vel en gang i uka de fleste ukene og det holder i grunnen. Vet alt om å ha en svigermor som forguder sin egen sønn. Hun blir livredd hvis han ikke har ringt henne på et par dager og de har kontakt hver dag. Her om dagen var de hos oss i noen timer på kvelden. Da de hadde gått koblet mannen min seg på msn og da måtte hun bare prate med ham der også. :( Ja, ja.. Får være positiv!

Skrevet

Hehe, såpass ja. Det er som å høre min. Ja,ja :-)

Skrevet

Jeg skjønner at det kan bli litt mye, samtidig kjenner jeg at jeg er litt misunnelig også. Jeg har ikke svigermor, hun døde før jeg traff min mann, men svigerfar har ny samboer. De bor to timers kjøretur unna oss. Og mine foreldre bor 60 mil fra oss. Så jeg skulle gjerne hatt besøk litt oftere. Men samtidig, vet at får man for mye besøk kan det blitt litt for tett. Husker min forhenværende svigermor :-S Der var heldigvis ikke barn inne i bildet...

Skrevet

Det er selvfølgelig en annen side ved og ikke ha svigermor. Og jeg er veldig glad for at hun bryr seg og er rundt oss. Hun vil bare det beste, men noen ganger skulle jeg ønske hun hadde jobb. (er uføretrygdet) Så hun fikk andre ting å tenke på en bare oss. Det blir litt "mye svigermor" av og til;-)

Skrevet

Jeg skjønner at det nok kan bli litt mye men eg misunner dere det også for min svigermor er ikke slik. Hun bor ikke så langt unna men kommer aldri bare innom, hun må bli invitert og da er hun også ganske rask med å gå igjen. Synes ikke hun er så veldig flink med ungene heller, blir fort utolmodig, særlig med han på 2 1/2 år men rett skal være rett; ber vi henne om å passe småtten noen timer så gjør hun det.

Ønsker meg en varm, romslig svigermor :-) Min mor er gammel og en del redusert etter slag, samt at hun bor langt vekke så der blir det heller ikke så mye direkte kontakt desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...