Gå til innhold

Hva er det som går og går og aldri kommer til døra?

Anbefalte innlegg

Jo vaskemaskinen min. Synes ikke jeg gjør annet enn å vaske tøy for tiden. Hvordan kan 2 voksne og 1 baby produsere så mye tøyvask? Tør ikke tenke på hvordan det blir om man blir flere i hus, hehe. Og hvordan i all verden skal jeg få tid til å vaske alt dette tøyet den dagen jeg begynner å jobbe ( i tillegg til å holde orden i hus og lage mat). Har heldigvis en veldig hjelpsom mann, men likevel. Tror vi må få oss hushjelp da, hehe.

Fortsetter under...

Haha! Ja, det er vel sånn det er. Jeg har i den siste tiden begynt å drøye klesvasken litt. Gidder ikke ta det når kurven er full. Venter litt til og da er jeg hvertfall sikker på at maskinen er full. Og her har vi i tillegg en aktiv fireåring med skitne barnehageklær og treningsklær etter turning. Nei, bare vent - det blir nok mer etterhvert.

Tør ikke tenke på hva "mitt 4.barn har kommet" gjør..;o) -og andre med flere barn.

Mitt tips er å se over klærne og se om de virkelig er skitne. Dersom 4-åringen har en tørket flekk på genserermet, gnir jeg det jo lett bort med litt vann og den kan brukes en dag til. Burde nok gjøre dette oftere, men ser at i hverdagen havner slike plagg lett i maskinen i stedet.

Ja da kan du kanskje forestille deg mengdene med klesvask hos oss som er 2 voksne, 1 ungdom i voksenstørrelse som i tillegg trener mye, 2 jenter som skifter klær stadig vekk + en baby! Nå oppveier det nok en del at mor i huset lusker rundt i sin utslitte velourdress dagen lang. Trenger jo ikke skifte til finere tøy når jeg enten befinner meg på vaskerommet eller ved klessnora eller i sofaen med puppen fremme;-)

Men i helga kan jeg endelig skimte gulvet på vaskerommet igjen. Har vasket, tørket og lagt sammen klær hele helga siden jeg og lillegull er alene hjemme. Deilig nå, men om noen strakser kommer de andre 4 hjem igjen med et tonn skittentøy..... *sukker tungt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...