Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Å at jeg mener Spellemann. Er det noen andre som har hørt om Bellemann?
Himmel og hav Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Jeg har hørt om Bellman, som i Bellmans epistler, men ellers vet jeg ikke helt hva du tenker på. Hva er det ordet Bellemann beskriver?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Hva er det dere snakker om, da? Barnesangen? Da er det Per Spillemann.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Var det dansken, svensken og bellemann?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Jeg ser for meg hva en Bellemann er. Tror det er fra en fortelling kansje.
tante grusom master of law Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Carl michael Bellman var en svensk trubadur. Han skrev sanger for Gustav den III. Cornelis Vreesvijk synger mye bellman.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Tommeltott Slikkepott Langemann Ringebrand og lille petter spellemann!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Nei! Ikke "Ringebrand", men Gullebrand!
Anne-B. Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 Det høres ut som at du har bevart en ordfeil fra barndommen, feks polleti i stedet for politi og alkahol i stedet for alkohol. Om det faktisk er en spillemann du mener når du sier Bellemann. Bellmann er som nevnt en svensk visesanger.
Tommage♀♂ Skrevet 8. november 2009 #12 Skrevet 8. november 2009 Her sier vi at det lukter Bellmann om det lukter vondt. Bellemann har jeg aldri hørt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå