Gå til innhold

Inspirert: Hva vet du som tilsynelatende ingen andre vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at skål er hedensk og betyr la hodene rulle.

Jeg vet at prositt stammer fra et tysk ord og betyr la djelven fare deg igjennom. Bassert på overtroen om at når du nøs så ble du besatt av djevelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At et sekund er like langt som et spesielt antall(husker ikke tallet) av et cecius II-atom.

Skrevet

At hvis du kjører E6'n fra Oslo og nordover og fortsetter til det første veiskiltet hvor det står "Pizzabar", så har du kommet til Bardufoss.

: )

Skrevet

At frosken skifter temperaturer utifra det klimaet den befinner seg i, og justerer seg deretter.

Skrevet

... at stekt ørn er deilig søndagsmiddag

Skrevet

Jeg vet at en gammel skolevenninne ble født i februar, men hun tror at det var i september.

Skrevet

13.03, den må du forklare! *nysgjerrig*

Skrevet

At det første juletreet i Norge kom i 1822:) Og at det ikke ble vanlig i alle hjem før rundt og etter ca 1900.

At å drikke sukkerfri brus faktisk hindrer hull i tennene, men sliter på emaljen.

At kvinner kan snekre helt alene;) Hørtes ikke ut som om damene her i nabolaget trodde dette var mulig, nemlig, da jeg snekret;)

Skrevet

Pfft, jeg vet jo godt at kvinnfolk kan snekre :)

Er tømrer, og er dame, så dette var ikke noe nytt :P

Ikke for meg, ihvertfall...:)

Skrevet

Hun er født i Iran, på en dag hvor et eller annet veldig fælt skjedde (kan ikke for mitt bare liv huske hva det var!). Tror det var et eller annet med en diktator. Uansett så var dette en så stor skam for familien at de flyttet bursdagen hennes til september. Hvorfor de flyttet den så langt er en gåte. Grunnen til at jeg vet det er fordi mamma er gode venninner med moren hennes, som i et svakt øyeblikk for mange år siden avslørte hele greia. Vet faktisk ikke om hun vet det nå, men tviler på det.

Skrevet

Ja, JEG vet at kvinner kan snekre. Det har jeg mange bevis for rundt huset. Selv uten utdannelse, så klarer en det;) Men nabodamene mente vel at dette var utrolig, etter det jeg hørte: "jeg hadde aldri turt å sette i gang med det der!" var en standard jeg hørte fra alle:)

Skrevet

At for øvrig skrives for øvrig i to ord, og ikke forøvrig, som "alle" skriver.

Skrevet

At sommertiden som Alva skriver ble innført i 1916, men hadde "pause" i de kommende år, og man antar sommertiden ikke kom tilbake før i 1940, og varte da i nesten to år.

Skrevet

For øvrig så ble sommertiden innført for å utnytte lyset, at man sparte energi og penger var en bonus. Ikke grunnen.

Skrevet

At oktober i 1582 mangler 11 dager på grunn av innføringen av den gregorianske kalenderen.

Skrevet

Alle hovedstedene i hele verden. Og de fleste øygrupper.

Og at Syden ikke er et land ;)

Skrevet

De kildene jeg har sier at den ble innført for å utnytte lyset fordi man ville spare strøm, og dermed penger ;-)

Forslaget antas også å ha blitt fremmed alt på 1800-tallet av en amerikansk president (husker ikke navnet), men ble ikke noe av.

Skrevet

Franklin på 1780-tallet en gang. Willett konkretiserte planene mer tidlig på 1900-tallet. Hvofor er unyansert. Franklin sine planer inneholdt sparing av energi, mens Willett sier at sparingen var en bonus.

Skrevet

At et mushjerte og et elefanthjerte slår like mange slag i løpet av livene til en mus og en elefant:-)

Skrevet

At det er mannens sædcelle som bestemmer kjønnet til barnet.

Skrevet

At statistikk ikke kan "lyve" (med mindre den er forfalsket), siden statistikk er en samling empiriske data.

Folk kan derimot anvende denne statistikken på feil måte, men da er det anvendelsen som er problemet, og ikke "statistikken" som så mange hevder.

*Blir gal av "man skal ikke stole på statistikken, vet du"*

Jo, det skal man! Men man skal ikke blindt stole på andres tolkninger av statistikken!

*stønn*

(Dessuten heter det statistikk, og ikke statestikk...)

Skrevet

Kom på en til! Dersom en ku føder tvillinger og de er ku-kalver, så er disse sterile og kan ikke brukes som melkekyr og må derfor slaktes, så tvillingkalver er ikke så populært. I hvertfall i følge min venninne som er bonde.

Og så kan sauer dø av jurbetennelse på under 1 time. Glad vi mennesker tåler litt mer ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...