Gå til innhold

Farlig å slanke seg i 1.trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle så absolutt ha gått ned en del kilo - og hadde tenkt å ta disse kiloene før jeg ble gravid.

Imidlertid ble jeg fortere gravid enn antatt og jeg har ikke klart å gå ned noe enda.

Skulle helst vært ned 10kg....

Er bare 5 uker foreløpig - og man hører jo om mange som er så kvalme at de går det en drøss kilo første trimester, det kan vel ikke da være farlig å slanke seg litt i 1.trimester ?

Så lenge jeg ikke sulter meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farlig og farlig. Det er mange som kaster opp og nesten ikke får i seg noe mat i første trimester uten av det er noe skadelig, men jeg kan ikke med god samvittighet oppfordre noen til å aktivt gå inn for å slanke seg i første trimester. Jeg synes du burde spise mange små sunne måltider hver dag og passe på å være så sunn som mulig, og ikke tenke på vekten nå. Lykke til med graviditeten:D

Skrevet

eller kansje bare begynne og trene og spise sunt. det er ikke så veldig mange andre effektive måter og gå ned på likevel, selv om folk tror det hjelper og ikke spise. så fort du begynner og spise normalt igjen da går du bare opp dobbelt så mye.... ikke meningen og virke frekk, men og slanke seg på nutrilett eller whatever når man er gravid er bare tragisk

Skrevet

Hei :)

Å ikke gå opp mer enn nødvendig er et godt mål tenker jeg. Hadde tatt av noen kilo før jeg fant ut at jeg var gravid og hadde tenkt til å gå ned noen til, men nå har jeg endret litt fokus! Men å spise sunt og ofte og ligge unna søtsakene er jo sunt på alle måter. Trener 3 -4 ganger i uken også! Om man går ned en kilo eller to til å begynne med er nok ikke så farlig bare man har et sunt og sammensatt kosthold!

Lykke til!

Skrevet

Jeg raste ned i vekt -6kg på null komma niks ved hjelp av ett nøkkelord:

TRENING! =)

Jeg har trent regelmessig i et par år nå (spin, styrke, cross-trainer) men det var først da jeg oppdaget løping (og faktisk turte å løpe, for det trodde jeg ikke at jeg kunne :P) at jeg raste ned i vekt.

jeg løper fortsatt siden jeg bare er i 1.trimester, men har tenkt å kombinere med cross-trainer (ellipse maskin) +rask gange i oppoverbakke (eller høy stigning på tredemølle) utover i svangerskapet+ litt styrke.

Så snør på deg løpeskoene, finn noe fengende musikk du liker, og jogg i vei (nå som det er vinter anbefaler jeg tredemølle på treningssenter) =)

Ikke tenk så mye på at du ikke skal spise ditt og datt, ved hjelp av trening så kommer det til å regulere seg selv, man spiser automatisk midre, og det er det som skal til =)

Skrevet

Hei:)

Jeg er i 1 trimester og slanker meg. Jeg spiser sunt hver tredje time, har kuttet ned litt på mengden. I tilegg så går jeg mye og lange turer, og trener spinning og styrke.

Vil si at dette er en sunn slanking. Hvis du får i deg for lite mat merker du det fort, for fosteret tar den næringen den trenger så det er deg det går utover.. Spis ofte og sunt og gå masse turer, da forsvinner kiloene:)

Skrevet

I graviditetsboken jeg har kjøpt står det at man skal ta det litt mer med ro i 1-trimester, og heller øke på litt i 2.tri. Dette har vel kanskje noe med abortfaren å gjøre? Var hos UL i forrige uke, og han sa at jeg ikke måtte trene spinning for da blir man så varm, og at jeg helst ikke skulle løpe for da blir det så voldsomt mye risting. Jeg syntes det hørtes forferdelig gammeldags ut å tenke slik, men jeg ble nå litt usikker. Har dere noen tanker om dette? Skulle så gjerne ha holdt vektøkningen litt i ørene...

Skrevet

Jeg har hørt at det ikke er farlig, at du kan jogge fra dag 1. Eneste som man skal passe på er å ikke få slag i magen eller løfte altfor tungt.

Jeg velger å tro på det:) Skjønner ikke at spinning skal være farlig

Skrevet

Nei jeg kan heller egentlig tro at det skal være farlig. Men det er nok en ide å passe på at a´man ikke blir for varme når man trener. Det er 1 grad varmere i livmoren enn i resten av kroppen, og fosteret har ikke evnen til å regulere varme slik som vi kan, så oppheting kan være skadelig for utviklingen. Akkurat samme poenget bak at man ikke skal ha høy feber når man er gravid.

Skrevet

Men - er det virkelig ikke skadelig hvis jeg som er helt utrent begynner å trene hardt akkurat nå som jeg er nygravid ?

Skulle tro kroppen ikke hadde helt godt av det sjokket?

Da er det mindre drastisk å bare spise litt mindre synes jeg...

Å begynne å løpe og hoppe nå er iallefall helt uaktuelt, har sykt ømme pupper og den ristingen og hoppingen høres IKKE lur ut i første trimester..

Har ikke tenkt å spise pulver nei, er ikke så tjukk i huet :-)

Skrevet

man skal aldri begynne å trene hardt uansett hvilken tilstand man er i, hvis man ikke er vant til å trene. begynn rolig, gjerne kjapp gange i oppoverbakke et par ganger i uke i 30-40min, så kan du øke intensitet, lengde og antall økter etterhvert.

Trening er aldri skadelig, bare sundt så lenge du gjør det på riktig måte.

I hele forrige svangerskap så fikk jeg for meg at det kunne være skadelig, og til slutt så jeg ut som en sumobryter.

jeg begynte å trene et halvt år etter fødsel, og 15kg raste av.

Jeg trener fortsatt, og har aldri vært så fornøyd med formen og kroppen min før som jeg er nå. jeg kommer til å fortsette å trene gjennom hele svangerskapet fordi jeg vet det bare er positivt for mor og barn =)

og når det gjelder pupperisting så må du kjøpe deg en god sportsbh, selv om du bare skal gå =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...