Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har meldt meg inn i tettinntil for å se hva jeg kan finne, men er det noen av dere som har anbefalinger og erfaringer med dette som kan hjelpe meg?. har en gutt på 1 måned som er veldig glad i å bli bært på og har en del vondt i magen til tider. jeg har lyst på et bæretøy som jeg kan bruke både lenge av gangen og lenge som i måneder. hva kan passe meg og hvor får en kjøpt slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Vi har brukt elastisk sjal siden jenta vår var veldig liten. Hun er nå 6 mnd og vi bruker det fortsatt :-) Vi kjøpte det på en barneforretning og betalte rundt 500 kr. Kanskje litt mer...

Når en får til knyttingen skikkelig er det behagelig å ha på. Veldig praktisk:-)

Skrevet

Brukte elastisk bæresjal til trollet var ca 5 mnd (og ca 7 kg), da gikk vi over til meitai. Elsket det elastiske sjalet. Enkelt å ta på etter å ha øvd litt og trollet elsket å sitte der (sovnet så fint :-)). Deilig å ha babyen så tett og samtidig ha armene fri :-)

Kjøpte på nettet til ca 400 kroner så vidt jeg husker.

Skrevet

Vi hadde elastisk sjal (moby wrap) de første ukene, så solgte jeg det og kjøpte en formsydd sele istedet (Manduca).

Elsker Manducaen, og nå har jeg kjøpt en nydelig meitai i tillegg :)

Skrevet

Elastisk sjal er supert når barna er små, men når de blir litt større er de vevde bedre. Jeg kjøpte meg nettopp vevd, gutten min er ca 7 kg nå, og fant ut at selv om elsastisk var enklere å bruke ville det gå veldig kort tid før han ville være i tyngste laget til det. Mei tai er forøvrig også suuuupert.

Skrevet

Vil anbefale Manduca- den kan brukes fra ca 1 måned og fram til barnet veier 20 kg (dvs leeenge). Kan brukes så lenge man ønsker om gangen, jeg kan bruke den i flere timer til 1-åringen min uten å kjenne det i ryggen i det hele tatt- helt helt fantastisk god sele=)

sjekk ut mer her

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Skrevet

Skriver også under på elastisk sjal.. Har brukt det (www.sleepywrap.com) siden gutten ble født og han er 6.5 mnd nå. Har er akkurat 8 kg og vi bruker den fortsatt :)) Har også en Mei Tai som vi bruker av og til, så har jeg sydd en lommeslynge som vi bruker hjemme.. Det er Sleepy Wrapen vi bruker mest og synes er deiligst å bruke. Gikk 10km tur i skogen forrige helg og brukte bare det og hadde ikke noe som helst vondt i ryggen :)

Vi bruker neste aldri vogna, så kjøpte nå nylig en fin bærejakke og bæreomslag fra www.vidunderbarn.no for å gjøre det lettere å bære om vinteren :)

Skrevet

min tulle er 8 uker og jeg bruker en babasling. En slags hengekøye som jeg har over den ene skulderen. Den funker så som så synes jeg og har gått til innkjøp av (dvs bestilt over nett) en manduca fra krusedull.net. Gleder meg til den kommer.. tulla mi elsker å ligge i den stillingen på brystet til meg eller far, så regner med den vil falle i smak og at kanskje mine senebetennelser i armene går over snart :)

forstår det slik at en manduca kan reguleres såpass mye at både lange og korte mennesker kan bruke den og har lest om mammaer som har bært ungene på lange fjellturer i en manduca.. kan visst brukes til ungen er 20 kg om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Som mange andre anbefaler også jeg elastisk sjal til de aller minste. Ikke vanskelig å få til (men litt knotete de første par gangene, siden sjalet er 5 meter langt... :-)). Pass på å stramme ordentlig, det er den vanligste "feilen".

Litt større baby:

- vevd sjal (hvis du liker sjal) eller

- manduca/ergo (formsydd sele) alt. meitai.

Lillegutten stortrives i manduca/ergo (jeg har begge), kikker til side og sovner når han er trøtt. Var kjempekoselig å ha ham i elastisk sjal da han var nyfødt og de første månedene...

Uansett: IKKE bruk babybjørn, det kan du ikke bære lenge i (det vet du sikkert).

Lykke til med bæring :-)

Skrevet

mamma til snupp& lillegutt: ja, det er det jeg vet. jeg har en sånn som jeg bruker i nødstilfeller så derfor vil jeg kjøpe et sjal eller meitai. Det virker som om det er det de fleste råder meg til. tusen takk for svar alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...