Gå til innhold

vektoppgang - grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på 6ukerskontroll i dag, noe forsinka, så Minifrosken er åtte uker nå.

Hun var 3320 gram og 49 cm da hun ble født, og var i dag 4455 gram og 57 cm lang. Lagt på seg litt over 1100 gram på 8 uker altså, noe jeg tenker er helt fint, med tanke på at hun får mat så mye hun vil, så ofte hun vil, men helsesøster var litt mer.... kritisk, kan man si.

Jeg mener at så lenge jenta er blid, fornøyd, sover og spiser etter eget hjerte, smiler, gurgler og utvikler seg spiller det da ingen rolle at hun ligger litt under snittet? Særlig så lenge lengdeveksten her kjempebra, hun kan da ikke vokse alle veier samtidig, tenker jeg.

Hvordan har deres helsestasjon stilt seg til dette? Hvor mye veier deres? Eller, mer relevant, hvor mye hadde de lagt på seg og strekt seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa var 3650 g og 52 cm ved fødsel.

Ved 8 uker var hun 4600 g og 59 cm. Dvs at hun hadde gått opp 950 g på 8 uker. Litt mindre enn din Minifrosk :))

Vi var bekymret for Snuppa spiste mindre enn det andre barn gjorde, det gjør hun fortsatt (5,5 mnd).

Da vi var fortvilet på helsestasjonen fikk vi god trøst av helsesøster som sa at hun var helt normal.

JA hun er lang og slank, men veldig blid, våken og interessert baby. Vi fikk beskjed om å senke skuldrene og kose oss med vår lille strek :o)

Hun er fortsatt finspist, fortsatt slank og fortsatt VELDIG fornøyd :o) og jeg er FORTSATT litt bekymret. Men det er nok bare sånn det er for Mamma. For jeg vet at hun er frisk. Det er din også. Syntes din hadde lagt fint på seg jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...