Gå til innhold

har havnet i en bad situasjon:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg møtte en for 1,5 mnd siden. og vi har vært enige om at det bare var sex. kom ikke til å bli noe forhold fra han sin side..

og for 2-3 uker siden hadde vi et uhell, jeg reiste dagen etterpå på apoteket og kjøpte angrepillen.. tok den og tenkte alt var greit.

har følt på meg noen dager at jeg kanskje kan være gravid, så i dag hoppet jeg i det og tok en test.. og den var positiv:/ off off off...

så da er jeg ca 4-5 uker på vei nå, og angrepillen har tydeligvis ikke funket.

nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er ikke så veldig lenge siden det ble slutt mellom meg og eksen som jeg har en sønn med fra før, og nå er jeg på toppen av det hele gravid med en ny en..

jeg vet ikke om jeg klarer å ta abort, og jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til han. han kommer sikkert til å si at jeg må ta abort. :/

off, dette er så utrolig vanskelig, for jeg har jo blitt betatt av denne fyren. og jeg er så redd for å miste han helt, når jeg forteller at jeg er gravid.

off, jeg måtte bare lufte tankene litt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Stakkars deg. Skjønner at det er en lei situasjon ja.

Tror det er like greit å bare hoppe ut i det jeg. Fortelle at du tok en angrepille, men at den tydeligvis ikke har virket....

Hør hva han har å si og vær ærlig om følelsene dine vedrørende abort.

Skrevet

Gratulerer som gravid! :)

Uansett hva som skjer; du har et lite liv inni deg, som et bevis på at du og han faktisk har vært sammen noen ganger.

Jeg vil ikke blande meg inn i hvordan du skal fortelle ham dette, eller hva du skal gjøre, men èn ting må du være klar over: Dette er DERES barn. Selv om han, som du sier, vil si at du MÅ ta abort, så er dette noe du må kjenne på selv også. Jeg har akkuratt lest et annet innlegg her (Jeg skulle vært 12 uker på veg i dag..), og fikk så inderlig medfølelse med denne damen. Vil bare oppfordre deg til å tenke nøje gjennom dette - for det er en avgjørelse som ikke kan reverseres.

Lykke til!!!!

Skrevet

tusen takk for svar:)

off, dette er vanskelig, jeg skal til han ikveld. men jeg vet ikke om jeg klarer å fortelle det.. off..

også tenker jeg mye på om jeg klarer å sitte alene med 2 små.

men jeg vet selv at jeg hadde aldri tilgitt meg selv hvis jeg tok abort, jeg hadde ikke klart å leve med det. for jeg vet jo at det kommer hærlige unger ut av dette..

dette er virkelig vanskelig altså, sitter her og skjelver, for jeg gruer meg sånn til å fortelle...

Skrevet

Kjære gullfisk,

Først vil jeg si at jeg føler med deg, og skjønner dilemmaet ditt.

Men så vil jeg si at dette er til syvende og sist DITT valg. I det siste innlegget ditt synes jeg du svarer deg selv... At du ikke kan leve med og ha tatt abort, og at det er jo herlige barn som kommer ut av dette.

Har forståelse for at du er redd, og usikker. Alene med to barn er det mange som klare!. Du har kanskje et nettverk rundt deg?

Vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea, de er veldig profesjonelle!

Lykke til i kveld! Kanskje han tar det veldig fint?

Støttende klem

Skrevet

Det første du må gjøre er å ringe legen med tanke på den angrepillen du tok. Mener å ha hørt at man må fullføre abort hvis angrepillen svikter, fordi den skader såpass, Dette er ikke noe jeg vet, så prøv å ikke bli ute av deg, men kontakt en lege raskest mulig, du vil nok kunne få tidlig ultralyd. Det bør ihvertfall sjekkes med en fagperson. Kanskje noen andre her vet noe om dette?

Håper jeg tar feil, og jeg håper dette ordner seg best mulig for deg.Klem.

Skrevet

jeg leste i bruksanvisnig til angrepillen og der sto det ett eller annet om at det ikke skader fosteret hvis man er blitt befruktet.. var hvertfall ett eller annet sånt noe.. jeg har flere venninner som har blitt gravide selvom de har tatt angrepillen og de har velskapte barn den dag i dag:)

off, jeg må bare få sjokket litt på avstand, er en veldig vanskelig situasjon jeg har havnet i..

Skrevet

Da stemmer nok det!

Håper det løser seg. Klem.

Skrevet

angrepillen er trygg..

du trenger ikke å bekymre deg for fosterskade d er jeg helt sikker på.. <3

http://www.snl.no/angrepille

jeg tror dette vil gå bra jeg.. har troen på deg :)

Skrevet

Oida, snakk om kinkig situasjon, ja...

Du må nok ta noen dager å tenke over det hele og selvsagt prate med han. Akkurat nå har du sikkert tusen kaotiske tanker i hodet, men hvis du gir det noen dager, så blir kanskje ting litt klarere for deg.

Du sier du er redd det ikke blir mer med han typen om du sier du er gravid. Men hvis det viser seg at det blir er sånn så er han vel ikke noe særlig å spare på heller. Dere er jo to som har greid dette, ikke du alene.

Du må gjöre det som föles riktig for deg. Uansett hvilket valg du tar, så må du ha lykke til. Dette blir til slutt din avgjörelse.

Skrevet

Jeg ble gravid da jenta mi var halvannet år. Jeg klarte heller ikke tanken på å være alenemor til to, så jeg tok abort. Har aldri angret på det valget jeg tok. Er nå gravid med en mann jeg ønsker å dele resten av livet mitt med, er glad jeg ventet, selv om mange år har gått siden sist.

Du må bare kaste deg i det og fortelle det. Send gjerne en sms og la ham få tenke seg litt om før dere snakker sammen. Min nåværende ble også ganske sjokkert, men etter et par uker så hadde situasjonen roet seg betraktelig. Men skjønner at du gruer deg, jeg gruet meg også..

Skrevet

Nå har jeg fortalt det til han:)

det gikk mye bedre enn forventet, han vil jo at jeg skal ta det bort. men han støttet meg og respekterte meg uansett hva jeg velger å gjøre:) det er en stor lettelse.

jeg forstår jo godt at han vil jeg skal ta det bort, han skal flytte nå i desember og bli borte alt fra 6 mnd til 4 år. men han skal hjem i helgene. off dette er veldig vanskelig.

han sa jo at ting hadde vært mye lettere hvis han ikke skulle flytte og vi hadde vært sammen og bodd sammen.. jeg ser jo den, men det er så utrolig vanskelig for meg.

min første lille gutt som jeg har med eksen er ikke mer enn 13 mnd og nå er jeg på vei med nr 2 med en annen mann. jeg er redd for at det vil bli mye snakk og at jeg får høre mye drit. men igjen vet jeg at jeg har mange venner som støtter meg og stiller opp for meg.

off, dette er veldig vanskelig. jeg tenker jo mye på alt jeg må gå gjennom i svangerskapet alene og at jeg ikke har noen støtte. fødsel alene, ultralyd alene. off det er mye å tenke på..

men sånn som det virket på han så vil han ha noe med denne ungen å gjøre hvis jeg velger å beholde. og det er jeg evig takknemlig for. han er en veldig snill og grei mann. han har ikke vært sur eller sagt at jeg må ta abort eller noe sånt.

da har jeg hvertfall luftet tankene mine litt..

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Men dette hørtes jo veldig lovende ut. Jeg vedder på at han kommer til å stille opp alt han kan dersom du velger å beholde. Høres ut som en mann vett i skallen dette ;)

Drit i sladderen. Det er da de som har gjort ting som er myyye verre enn dette. OG dessuten så synes ikke jeg det er ille i det hele tatt

Hvis du velger å beholde så hold hodet hevet og GLED deg over spiren i magen din. Hvem vet, kanskje ender du og denne mannen opp som et par også :)

Masse lykke til!

Skrevet

tusen takk for gode ord:)

jeg har bestemt meg for å beholde dette lille nurket og glede meg over dette. jeg har god tro på at alt ordner seg til slutt:)

og jeg vet at jeg vil klare dette, og jeg tror han kommer til å stille opp alt han kan:) han er jo en fantastisk mann:)

Skrevet

Jeg er glad på dine vegne, gullfisk :)

Dette går bra, vettu :)

Ikke tenk på hva folk sier og mener. Det har de absolutt ingenting med! Jeg vil heller si du er töff, som velger å bære frem barnet! Og jeg er enig i at det finnes da værre ting.

Lykke til :)

Skrevet

tusen takk for gode ord alle sammen:) det setter jeg kjempe stor pris på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...