Gå til innhold

Hvem får dere resept på blodfortynnende av?

Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå tatt 2 blodprøver i forhold til utredning av habituell abort etter min 3dje MA i august/september. Antar det kan ta tid før jeg blir innkalt til time. Gidder ikke ta forhåndsregler for å unngå graviditet etter blodprøvene er tatt tenker jeg (hvertfall per nå)

Ser at endel av dere selv uten klare svar i utredningen har startet på albyl-e, crinone mm. som dere sikkert får ved resept. Hvem er det som skriver ut dette til dere? Har til nå følt at fastlegen ikke tar min situasjon så alvorlig (manglende kunnskap kanskje..), men kan jo høre med han. Kan jeg få det fra Ullevål.

Om ikke, har noen en privatpraktiserende lege å anbefale i Oslo- området? Bor på Strømmen, jobber i Oslo. Håper noen kan hjelpe meg med svar!

Fortsetter under...

Jeg fikk av gynekologen min. Bor ikke i Osloområdet jeg da, men er henvist til gynekolog i forbindelse med habituell abort + nye forsøk med IVF nå.

Har fått resept både på albyl-e og klexane der. Vil absolutt anbefale deg å stå på for å få henvisning til en gynekolog som kan følge deg opp til neste gang du blir gravid. Du føler deg mye bedre ivaretatt, i tillegg er de fleste spesialister utstyrt med eget ULapparat - så da får du UL ved alle kontroller gjennom graviditeten...aldri så galt at det ikke er godt for noe :)

Lykke til!!!

Jeg har også fått resepter av gynekologen min. Jeg rakk ikke å bli utredet før fjerde svangerskap var et faktum, men jeg fikk Albyl-E og Crinone likevel. Det er skremmende hvor lite fastlegen min vet om habituell abort, så det er veldig deilig å få oppfølging av en som er spesialist. Jeg får også UL-kontroll hos gynekologen hver uke, og det er utrolig beroligende... Jeg anbefaler deg å bli henvist til privat gynekolog når du blir gravid igjen, det har i alle fall vært redningen for meg! Er i uke 12 nå... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...