Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er stolt mamma til en tre år gammel gutt, og nå kjenner vi at vi begynner å bli klar for å få en baby til.

Et år før jeg ble gravid med mitt første barn var jeg hos legen pga manglende menstruasjon, og legen sendte meg ut med beskjed om at jeg nok ville få problemer med å bli gravid på egenhånd.

Så derfor brukte jeg ikke prevansjon og ansåg det som umulig å bli gravid (kall meg gjerne uvitende..) men så ble jeg altså plutselig gravid et år senere. Det var ikke planlagt, men en stor lykke, Og som et under for meg som trodde at jeg ikke kunne bli gravid...

Ca et halvt år senere blir jeg utredet fordi jeg sliter så med vondt i magen. En lege på sykehuset tar innvendig ul, og sier med en gang at du har uten tvil PCOS. Og kaller det et lykketreff at jeg ble gravid uten hjelp med førstemann.

Har i ettertid pratet med legen min om det, og han har sagt at dersom jeg skulle ønske flere barn, trenger jeg ikke prøve mer enn et par sykluser før jeg kommer til han.

Vil det da si at fastlegen kan skrive ut pergotime f.eks? Eller må jeg gjennom ny utredning??

Jeg har også fått mye mer stabil syklus det siste året, med ca 30 dager mellom hver menstruasjon. Vil det da si at jeg har eggløsning hver mnd, eller kan man få mens uten at jeg har hatt eggløsning.

Unnskyld hvis det blir mange rare spørsmål, men håper på litt hjelp fra noen med litt erfaring.

Og hvordan fungerer egentlig pergotime. En tabelett til dagen liksom for å få eggløsning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140942285-pr%C3%B8vere-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...