Gå til innhold

Hvordan lager man havregryn/grøt?? (";)

Anbefalte innlegg

Jeg har født nr to for tre mnd siden å jeg trenger å komme med ned en del kilo å jeg synes det er så vanskelig er 162 høy å veier 82kilo, men før jeg ble gravid så spiste jeg en kopp med havregryn med melk og rosiner til frokost, men når jeg begynner på det igjen så kommer jeg til å spise det til kvelds oxo. har lest en del steder at det er godt med kanel til. kan man bruke det til varmt og kaldt??

hvor sunt er det??

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Havregrøt enten kaldt eller varmt er veldig sunt til frokost. Da får du masse fiber og riktig type karbohydrater. Når jeg lager grøt av det så tar jeg vann slik at det dekker grynene og en lite skvett melk for smaken sin del. Dette er ferdig når det koker opp. Ta så mye kanel du bare orker oppi, men vær forsiktif med sukkeret. Kanel er bevist å øke forbrenningen så dette er veldig bra, men du må og huske å drikke vann ved siden av. Helst et stort vannglass før grøten. Og til kvelds ville jeg heller valgt et grovt knekkebrød med veldig mye makrell i tomat på. Du skal ikke ha like mye karb på kvelden. Fokuser på å spise mest proteinrik mat fra middagstid og utover. Blir du sulten utenom måltidene kan det være greit å ha frukt eller mager kesam tilgjengelig. En halv magerkesam du blander med litt fun light saft for å tilsette smak med en ca 5 nøtter er smakfullt og sunt.( mye proteiner i manger kesam)

Håper du har fått noen gode tips nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...