Gå til innhold

Bihulebetennelse... noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne ikke få noen medisin nå som jeg var gravid sa legen. er helt SYKT vondt.... verker i hodet konstant.

Skrevet

paracet er ufarlig å ta og bruk saltvann-spray for å holde nesen åpen.

God bedring!

Skrevet

AKUPUNKTUR!!! Jeg fikk et par permnåler (små, permanente nåler) i øret hos en akupunktør. De var ikke ubehagelig å sove med og jeg merket knapt noe til dem. Dagen etter behandlingen hadde trykket lettet og kom ikke igjen. Hadde da slitt med bihulebetennelse på den ene siden i ansiktet i 2-3 uker.

Skrevet

Paracet, saltvannsdråper og Rhinox nesespray får å åpne opp bihulene. Jeg mener å ha lest at Rhinox er greit under graviditet. Ellers er Zymelin en slimhinneavsvellende nesespray som også er godkjent for gravide.

Sörg også for rikelig med drikke, for å löse opp slimet. Ligg litt höyt med hodet om natten, slik at trykket blir litt mindre.

De gir ikke antibiotika mot bihulebet. uten videre til ikke-gravide heller, for som regel er det et virus som gjör det, og da har ikke antibiotika noen hensikt. Det går som regel over av seg selv.

God bedring! Vet hvor vondt det er :(

Skrevet

takk for råd:) paracet hjelper nesten ingenting.. sliter skikkelig.. bruker barne nesespray. men det hjelper ikke på hodeverken.. men får kjøpe rhinox eller zymelin til mandag hvis jeg kan bruke det! :) noen som vet hvor lenge sånt pleier å vare??

Skrevet

Vet hvor vondt du har det, har vært/er plaget med dette selv.

Det jeg har hatt god effekt av er urtekapsler (bukkehornfrø og timian) for tette bihuler, som heter Fenu-Max. Tar tre i slengen, og kjenner at det løsner ganske fort. Fås kjøpt på apotek.

Det eneste som hjelper utenom disse er antibiotika, men det vil man jo helst unngå i svangerskapet!

God bedring:)

Skrevet

Hei

Jeg har kronisk bihulebetennelse, og har da tatt Apocillin da det var som verst. Det finnes de antibiotikaene en kan ta som gravid, men en tilstreber selvfølgelig å ikke bruke det.

Ellers bruker jeg rhinox daglig, da det er det enseste som hjelper. Pluss paracet når jeg må.

Og ja jeg har prøvd saltvann, ligge med hodet litt hevet osv osv osv. :)

Har hatt dette i ett tidligere svangerskap også.

Gleder meg til fødsel er overstått, for da forsvinner tettheten som fnugg for sola! Synd det er ganske lenge til. Er i min uke 26....

Så det er bare å holde ut og ta en dag av gangen har jeg funnet ut.

:) Lykke til.

Skrevet

Da jeg var gravid sist så slet jeg sånn med bihulebetennelse at legen til slutt ga meg kortisonnesespray. Den brukte jeg et par uker og det hjalp veldig, hadde ikke bihulebetennelse resten av svangerskapet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...