Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Har stekt i 50 minutter på 200 grader nå. Den er hard ennå. Skrudde opp til max jeg...(250C) Sulten!=)
kristanna Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Pleier og steke på 250 grader i 1,5 time.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2009 Ok=) Takk! Blir enda en stund å vente da! =/
Mammaen til Isak Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 veldig avhengig av str på potetene da.. jeg pleier bake på 220gr i 1,5-2 timer jo lenger jo bedre syns jeg...liker de helt myke inni jeg da.. du venter jo på noe godt hehe
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 jeg pleier å ha stekeovnen på ca 200 grader(tror jeg) å pleier å ha den i ca 1 time men er poteten ganske stor har jeg brukt 1,5 timer.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2009 Åååh... Joda, er grei str på de=P Hehe... Fader altså.. Jeg hadde regna en time jeg... Liker de også helt myke inni.. Nesten så jeg vurderer å koke de istede=P Litt kjedelig med kokt potet mais og bacon da=P Og hvitløkssmør...
* 5 om dagen * Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 koker potet,fløte,litt melk,salt,pepper og hvitløk i en gryte først. bruker ca 20 min på plata, også er et ca 15-20 i stekeovnen etterpå, med ost på toppen. 225 grader.
Mammaen til Isak Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 tror ho over her tenkte på fløtegratinerte hehe ja den er litt lei, kokt potet med tilbehør blir ikke helt det samme..ikke for meg i allefall hehe
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2009 Hehe, ja, begynte å lure litt =) Nei men nå er jo bakt potetene snart ferdige=D Skal steke bacon og mais nå
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Ta de i microen. Tar ca 15 minutter.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2009 Blir det like godt da?? De er uansett spist opp nå da =)
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 Synes det smaker godt jeg iallefall, og det tar minimalt med tid sammenlignet med å bake i ovnen.
Mammaen til Isak Skrevet 7. november 2009 #13 Skrevet 7. november 2009 Mulig jeg er kresen, men micro kokte poteter er ikke godt! )
* 5 om dagen * Skrevet 7. november 2009 #14 Skrevet 7. november 2009 hehe..nå så jeg at det var bakt potet det var spørsmål om ja... jeg mente fløtegratinerte poteter. men med bakt potet,så pleier jeg å ha de sånn passe store, og 250 grader i en time.
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. november 2009 #15 Skrevet 7. november 2009 Kommer helt an på microen. I min micro kan jeg steke, bake, koke osv. Jeg baker potetene i microen, jeg koker dem ikke. For å koke dem, må jeg ha dem i vann. Poteter i seg selv smaker uansett ikke så mye, det er fyllet som gir mesteparten av smaken.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 7. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 7. november 2009 I microen vår går det ikke an å gjøre noenting... Vi trykker på defrost, 5 min.. Tar ut kjøttdeigen og den er kokt... Jaha liksom.. Funker som defrost noen ganger da, men sjeldent! Så her må all middag planlegges og taes opp dagen før=) Men nå vet jeg hvor lenge bakt potet skal bakes =) ca 2 timer! Ikke 1!=) Planlegger bedre neste gang =)
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. november 2009 #17 Skrevet 7. november 2009 Sikker på at du har riktig instilling på defrost? Det skal brukes ulik instilling alt etter hva du tiner. Kjøtt, kylling, brød osv. Sjekk det, høres ut som om det er problemet hos dere? Jeg setter microen på full guff og snur hvert 8. minutt (ca 16 minutter totalt). Funker fint til mitt bruk. Jeg har ikke tålmodighet til å vente 2 timer. Er jeg sulten, så må jeg spise NÅ, ikke om 2 timer! )
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 8. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 8. november 2009 Vet ikke, står bare defrost på knappen.. Trykker på den, stiller inn minutter og trykker OK... Så er det 50/50 for at det fungerer som det skal...Nei, foressten 30/70... Altså 30 % av gangene virker det som det skal...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå