Gå til innhold

Feber som eneste symptom kan vel ikke være svineinfl.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har feber (38,2) og hadde det også i går kveld. Ingen andre symptomer, bortsett fra litt frysing og litt slapp innimellom, men det er nok pga feberen.

Kan vel ikke være svineinfl., det? Det går visst både svineinfl., streptokokker og omgangssyke i barnehagen.

Jeg er ikke vaksinert selv, siden jeg er i 1. trimester, men jeg vil absolutt ikke ta Relenza forbyggende så sant jeg ikke absolutt må...

Noen som har barn som har hatt svineinfl. med kun feber som symptom?

Skrevet

Hei! Det kan absolutt være svineriet du har i hus (men det trenger ikke være det heller). Veldig mange har ikke så sterke og mange symptomer men kan likevel være rammet av svinefluen. Jeg ville sjekket det ut for sikkerhets skyld om det var det hvis jeg var deg.

Håper du unngår å få svineinfluensaen! Lykke til :-)

Skrevet

Jeg holder på å bli frisk nå, men har hatt et lett forløp. Ikke vondt, ikke snørr, ingenting de første dagene, bare feber som kom og gikk. Etter hvert fikk jeg slim i halsen om natta, vondt i kroppen, vondt i hodet og magen. Men har ikke merket mer til den enn en vanlig forkjølelse omtrent, ikke vondt i ører og hals som jeg pleier å ha.

Skrevet

Takk for svar :)

Godt du er på bedringens vei, vilhasommerbaby! Er liksom så vanskelig, for jeg hadde aldri tatt henne til legen på bakgrunn av sånn hun er nå, hadde det ikke vært for at jeg selv er gravid :)

Jeg fortsetter nok å se det an litt. Får hun flere symptomer, sjekker vi det selvsagt. Håper jeg slipper å bli overrasket av heavy svineinfluensa om noen dager :S Kan liksom ikke skjönne at det kan være det hun har. Det går jo mye annet også fortiden.

Skrevet

Hadde nok fått henne testet, siden du er gravid. Har hørt om folk som f.eks bare har vært forkjølet som faktisk har hatt sjuka. Det kan jo hende du slipper å ta Relenza siden du er i 1 tri, fordi du ikke er i like stor risiko for å få komplikasjoner som seinere i graviditeten.

Skrevet

Sønnen min fikk 38,9 i feber, og ble testet dagen etter for svineinfluensa, og hadde det. Ingen andre symptomer. Han hadde faktisk bare feber i 1 1/2 dag. Ingen hoste, tett hals o.l.

Han fikk full tamiflukur, mens samboer + datter fikk halv dose.

Legen min sa at relenza var veldig sterkt, så hun så helst at jeg ikke tok det.

Skrevet

Men det höyeste hun har hatt er bare 38.2, så jeg synes det er litt rart...

Så å si helt fin på dagtid uten temp. Kanskje litt mer sutrete innimellom bare.

Skrevet

En sier at stiv i ledd, høy feber og godt forskjølet er tegn på svineinfluensa...

Jeg og mine 2 eldste er vaksinert, men ikke minstejenta pga eggeallergi..

Har også hørt at får en influensa idag, så er det mest sansynnligvis

nøffesyken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...