Mamma -09, -10 og -12. Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Datteren min på 9 mndr står på tå nesten hele tiden. Helsesøster mener hun har igjen litt reflekser (som vanligvis forsvinner etterhvert som de vokser), men at dette vil gå seg til etterhvert. Hun reiser seg og har ingen problemer med å stå, men likevel ser jeg at ting hadde vært bedre for henne om hun hadde klart å stå mer på hele foten enn kun på tærne. Er det lurt å kjøpe noen sko til henne? Er det noen som har lignende erfaringer, som vil dele litt?
Underveis --> Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Har ingen erfaring, bare en mening ;-) Ta tiden til hjelp! Det er fremdeles veldig tidlig for henne å gå, og å sette på henne sko vil bare maskere "problemet" og overhode ikke gjøre prosessen noe raskere. Refleksen fosvinner ikke selv om du setter på henne sko. Da utvikler hun også en dårligerer balanse siden skoene gir henne kunstig støtte. Vet man blir utålmodig, men det der løser seg nok helt selv om ikke veldig lang tid :-)
Mamma -09, -10 og -12. Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2009 Åkei... Da får jeg smøre meg med tålmodighet og la henne holde på så mye hun vil selv. :-) Takk for svar i alle fall. Blir veldig glad om flere kommer med synspunkter og erfaringer.
Itsrejk Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Kanskje helsestasjonen har en fysioterapeut som kunne tatt en titt på henne? Da vil du jo få en god faglig vurdering. Ellers tipper jeg det kommer til å ordne seg selv, men jeg er jo ingen fagperson. Jeg har ikke kjøpt sko til småtten min på ti mnd. Han reiser seg overalt, og står mye i løpet av dagen. Han har strømpebukse (som regel ull) og litt tykke antiskliskokker utenpå den. Da holder han seg varm og god på føttene, slipper å skli - og har full bevegelighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå